Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Problem metoda i pristupa biblijskim tekstovima u (srednjo)školskom vjeronauku

Mario Cifrak ; Katolički bogoslovni fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 404 Kb

str. 185-209

preuzimanja: 1.476

citiraj


Sažetak

Ovaj rad bavi se Biblijom i vjeronaukom u srednjoj školi pod
vidom problema metoda i pristupa biblijskim tekstovima. Prema
biblijskoj hermeneutici za razumijevanje i plodno čitanje biblijskih
tekstova potrebno je primijeniti egzegetske metode i pristupe, te
biblijsko-didaktička načela otvaranja teksta vjeroučenicima. Valja
najprije točno odrediti koje funkcije biblijski tekstovi u nastavnim
temama mogu imati, odnosno zašto se biblijski tekstovi uzimaju
za neku temu. Kao primjer uzimamo nastavnu temu “Isusovo
otkupiteljsko djelo” iz udžbenika za prvi razred srednje škole
“Tražitelji smisla”. Navodimo rezultate suvremene egzegeze, a onda
i teologije koja daje tumačenje povijesnih razloga Isusove smrti “radi
našega spasenja” (DV 11). To bi trebalo poticati vjeroučenike na
“teologiziranje” kako bi njihovo čitanje Biblije bilo životno, odnosno
kako bi se ostvarile funkcije biblijskoga teksta u zadanoj nastavnoj
temi.

Ključne riječi

Biblija; vjeronauk; metode i pristupi; priručnik; Isusova smrt; egzegeza; teološka interpretacija; teologiziranje

Hrčak ID:

84261

URI

https://hrcak.srce.hr/84261

Datum izdavanja:

11.7.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.172 *