hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

USPOREDBA NIOSH-MODELA STRESA S DRUGIM ISTRAŽIVANJIMA U UČITELJSKOM ZANIMANJU

Dubravka Šimunović   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0047-0734 ; Zdravstveno veleučilište, Zagreb, Hrvatska
Vesna Truk ; Zdravstveno veleučilište, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (185 KB) str. 204-210 preuzimanja: 593* citiraj
APA 6th Edition
Šimunović, D. i Truk, V. (2012). USPOREDBA NIOSH-MODELA STRESA S DRUGIM ISTRAŽIVANJIMA U UČITELJSKOM ZANIMANJU. Život i škola, LVIII (27), 204-210. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/84272
MLA 8th Edition
Šimunović, Dubravka i Vesna Truk. "USPOREDBA NIOSH-MODELA STRESA S DRUGIM ISTRAŽIVANJIMA U UČITELJSKOM ZANIMANJU." Život i škola, vol. LVIII, br. 27, 2012, str. 204-210. https://hrcak.srce.hr/84272. Citirano 17.04.2021.
Chicago 17th Edition
Šimunović, Dubravka i Vesna Truk. "USPOREDBA NIOSH-MODELA STRESA S DRUGIM ISTRAŽIVANJIMA U UČITELJSKOM ZANIMANJU." Život i škola LVIII, br. 27 (2012): 204-210. https://hrcak.srce.hr/84272
Harvard
Šimunović, D., i Truk, V. (2012). 'USPOREDBA NIOSH-MODELA STRESA S DRUGIM ISTRAŽIVANJIMA U UČITELJSKOM ZANIMANJU', Život i škola, LVIII(27), str. 204-210. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/84272 (Datum pristupa: 17.04.2021.)
Vancouver
Šimunović D, Truk V. USPOREDBA NIOSH-MODELA STRESA S DRUGIM ISTRAŽIVANJIMA U UČITELJSKOM ZANIMANJU. Život i škola [Internet]. 2012 [pristupljeno 17.04.2021.];LVIII(27):204-210. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/84272
IEEE
D. Šimunović i V. Truk, "USPOREDBA NIOSH-MODELA STRESA S DRUGIM ISTRAŽIVANJIMA U UČITELJSKOM ZANIMANJU", Život i škola, vol.LVIII, br. 27, str. 204-210, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/84272. [Citirano: 17.04.2021.]

Sažetak
Učiteljski stres diljem svijeta fenomen je koji se povezuje s teškoćama
zapošljavanja, zdravlja i zadržavanja nastavnika koje su svojstvene samoj vrsti posla,
individualnoj kognitivnoj ranjivosti i sistemskim čimbenicima. Postoje međutim praznine u
našem razumijevanju učiteljskog stresa, osobito u pogledu učinkovite intervencije. NIOSHmodel
stresa na poslu pojašnjava utjecaj stresa na zdravlje zaposlenika. Trenutna baza
istraživanja nije primjerena da bi se omogućili učinkoviti programi za smanjenje stresa kod
nastavnika. Istraživanja su pokazala da je nastavnički stres pouzdano povezan s brojnim
varijablama, uključujući i one svojstvene samoj vrsti posla, individualnoj kognitivnoj
ranjivosti i sistemskim čimbenicima.
Uslijed navedenoga nameće se potreba za uvođenjem redovitih i učinkovitih oblika
intervencije kojima bi se smanjila sve veća pojavnost stresa u učiteljskom zanimanju.

Ključne riječi
učiteljski stres; NIOSH-model stresa; kognitivna ranjivost; sistemski čimbenici

Hrčak ID: 84272

URI
https://hrcak.srce.hr/84272

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.127 *