hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.21.2.06

Socijalna anksioznost, socijalna prihvaćenost i akademsko samoopažanje učenika gimnazija

Melita PUKLEK LEVPUŠČEK   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1997-8645 ; Filozofski fakultet, Ljubljana
Jelka BERCE ; Secondary School for Pharmacy, Cosmetics and Health Care, Ljubljana

Puni tekst: engleski, pdf (174 KB) str. 405-419 preuzimanja: 3.448* citiraj
APA 6th Edition
PUKLEK LEVPUŠČEK, M. i BERCE, J. (2012). SOCIAL ANXIETY, SOCIAL ACCEPTANCE AND ACADEMIC SELF-PERCEPTIONS IN HIGH-SCHOOL STUDENTS. Društvena istraživanja, 21 (2 (116)), 405-419. https://doi.org/10.5559/di.21.2.06
MLA 8th Edition
PUKLEK LEVPUŠČEK, Melita i Jelka BERCE. "SOCIAL ANXIETY, SOCIAL ACCEPTANCE AND ACADEMIC SELF-PERCEPTIONS IN HIGH-SCHOOL STUDENTS." Društvena istraživanja, vol. 21, br. 2 (116), 2012, str. 405-419. https://doi.org/10.5559/di.21.2.06. Citirano 14.12.2019.
Chicago 17th Edition
PUKLEK LEVPUŠČEK, Melita i Jelka BERCE. "SOCIAL ANXIETY, SOCIAL ACCEPTANCE AND ACADEMIC SELF-PERCEPTIONS IN HIGH-SCHOOL STUDENTS." Društvena istraživanja 21, br. 2 (116) (2012): 405-419. https://doi.org/10.5559/di.21.2.06
Harvard
PUKLEK LEVPUŠČEK, M., i BERCE, J. (2012). 'SOCIAL ANXIETY, SOCIAL ACCEPTANCE AND ACADEMIC SELF-PERCEPTIONS IN HIGH-SCHOOL STUDENTS', Društvena istraživanja, 21(2 (116)), str. 405-419. https://doi.org/10.5559/di.21.2.06
Vancouver
PUKLEK LEVPUŠČEK M, BERCE J. SOCIAL ANXIETY, SOCIAL ACCEPTANCE AND ACADEMIC SELF-PERCEPTIONS IN HIGH-SCHOOL STUDENTS. Društvena istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 14.12.2019.];21(2 (116)):405-419. https://doi.org/10.5559/di.21.2.06
IEEE
M. PUKLEK LEVPUŠČEK i J. BERCE, "SOCIAL ANXIETY, SOCIAL ACCEPTANCE AND ACADEMIC SELF-PERCEPTIONS IN HIGH-SCHOOL STUDENTS", Društvena istraživanja, vol.21, br. 2 (116), str. 405-419, 2012. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.21.2.06

Sažetak
Studija se bavi istraživanjem međuodnosa socijalne
anksioznosti i prihvaćenosti među vršnjacima, akademskom
samoučinkovitosti i akademskom uspješnosti učenika slovenskih
gimnazija. N = 277 učenika (58% djevojaka) od 16 do 17
godina, ispunilo je Ljestvicu socijalne anksioznosti za
adolescente, Sociometrijski test, upitnik "Pogodi tko" te Ljestvicu
akademske samoučinkovitosti. Učenici su odgovorili i na
dodatna pitanja o njihovoj dobrobiti i socijalnoj prihvaćenosti u
razredu. Nalazi su pokazali da većina socijalno anksioznih
učenika pripada sociometrijskoj skupini odbačenih učenika,
koje su njihovi vršnjaci opisali kao anksiozne učenike negativna
raspoloženja. Pokazalo se da socijalno anksiozniji učenici imaju
niži stupanj dobrobiti u razredu i da ih njihovi vršnjaci manje
prihvaćaju. Konačno, viši stupanj socijalne anksioznosti bio je
povezan s nižom akademskom samoučinkovitosti, ali s boljim
akademskim uspjehom u školi.

Ključne riječi
socijalna anksioznost; socijalna prihvaćenost; akademska samoučinkovitost; učenici gimnazija

Hrčak ID: 84536

URI
https://hrcak.srce.hr/84536

[engleski]

Posjeta: 4.648 *