Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Integrirana marketinška komunikacija u visoko kategoriziranim hotelima Dalmacije: istraživanje iz perspektive menadžera i gostiju

Maja Šerić orcid id orcid.org/0000-0002-7799-2592 ; University of Valencia
Irene Gil Saura orcid id orcid.org/0000-0002-5758-0806 ; University of Valencia


Puni tekst: engleski pdf 147 Kb

str. 67-83

preuzimanja: 1.818

citiraj


Sažetak

Iako se primjena integrirane marketinške komunikacije (IMK) istražuje u različitim kontekstima i zemljama diljem svijeta,ipak su potrebni novi doprinosi za afirmaciju koncepta. Konkretno, u turističkom je sektoru provedeno vrlo malo istraživanja na temu integracije marketinških komunikacija. Osim toga, prethodne su se studije uglavnom usredotočile na mišljenja menadžera zanemarujući potrošačevu percepciju IMK. Cilj ovog istraživačkog rada jest podrobnije razraditi koncept IMK u turističkom sektoru, posebno u hotelima u Dalmaciji, iz dvojne perspektive menadžera i gostiju. U tu svrhu tijekom travnja i svibnja 2010. godine ispitani su menadžeri 15 visoko kategoriziranih hotela Dalmacije i njihovih 118 gostiju. Rezultati deskriptivne statističke analize otkrili su visok stupanj primjene IMK u hotelima i visok stupanj njezine percepcije od strane gostiju. Međutim, Mann-Whitney U test pokazao je male, ali statistički značajne razlike među procjenama menadžera i gostiju o primjeni IMK. Rezultati ovoga rada pružaju korisne informacije menadžerima hotela koji posluju na sve konkurentnijem tržištu, gdje tradicionalni marketinški pristupi više nisu dovoljni da bi se razlikovali od konkurencije. Prema tome, IMK treba biti razmotren kao novi pristup koji će hotelima omogućiti stjecanje konkurentske prednosti.

Ključne riječi

integrirana marketinška komunikacija; menadžeri; gosti; visoko kategorizirani hoteli; Dalmacija

Hrčak ID:

85628

URI

https://hrcak.srce.hr/85628

Datum izdavanja:

11.7.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.035 *