hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Mjerenje uspješnosti tzv. "uradi sam" prodajnih lanaca u Rumunjskoj tijekom ekonomske krize

Mónika-Anetta Alt ; Babes-Bolyai University, Faculty of Economics and Business Administration

Puni tekst: engleski, pdf (174 KB) str. 85-102 preuzimanja: 589* citiraj
APA 6th Edition
Alt, M. (2012). Measuring Romanian do-it-yourself retail chain’s efficiency during the economic crisis. Market-Tržište, 24 (1), 85-102. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/85629
MLA 8th Edition
Alt, Mónika-Anetta. "Measuring Romanian do-it-yourself retail chain’s efficiency during the economic crisis." Market-Tržište, vol. 24, br. 1, 2012, str. 85-102. https://hrcak.srce.hr/85629. Citirano 18.09.2020.
Chicago 17th Edition
Alt, Mónika-Anetta. "Measuring Romanian do-it-yourself retail chain’s efficiency during the economic crisis." Market-Tržište 24, br. 1 (2012): 85-102. https://hrcak.srce.hr/85629
Harvard
Alt, M. (2012). 'Measuring Romanian do-it-yourself retail chain’s efficiency during the economic crisis', Market-Tržište, 24(1), str. 85-102. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/85629 (Datum pristupa: 18.09.2020.)
Vancouver
Alt M. Measuring Romanian do-it-yourself retail chain’s efficiency during the economic crisis. Market-Tržište [Internet]. 2012 [pristupljeno 18.09.2020.];24(1):85-102. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/85629
IEEE
M. Alt, "Measuring Romanian do-it-yourself retail chain’s efficiency during the economic crisis", Market-Tržište, vol.24, br. 1, str. 85-102, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/85629. [Citirano: 18.09.2020.]

Sažetak
Predmet rada je mjerenje uspješnosti tzv. „uradi sam” prodavaonica u Rumunjskoj u razdoblju od 2007. do 2010. godine. Uzorak obuhvaća svih 10 maloprodajnih lanaca tzv. „uradi sam” prodavaonica prisutnih na rumunjskom tržištu u navedenom razdoblju. Za potrebe istraživanja korištena je metoda Data Envelopment Analysis (DEA). DEA model uključuje tri varijable, odnosno dva inputa (dugotrajnu imovinu i prosječan broj zaposlenika) i jedan output (prihod). Rezultati DEA analize pokazuju visoku razinu učinkovitosti ovih prodavaonica na rumunjskom tržištu za vrijeme ekonomske krize. Srednja vrijednost tehničke učinkovitosti kreće se od 0,829 do 0,904. Prema rezultatima istraživanja, domaći tzv. “uradi sam” maloprodajni lanac Dedeman nadmašuje inozemnu konkurenciju u analiziranom vremenskom razdoblju. To je ujedno bio jedan od najuspješnijih lanaca tzv. „uradi sam“ prodavaonica na tržištu u 2010. godini. U radu su ukratko prikazane strategije ulaska na tržište i razvoja učinkovitih poduzeća. Prema saznanjima autora, u radu je prvi puta primijenjena DEA metoda u mjerenju uspješnosti na tržištu tzv. „uradi sam“ prodavaonica u Rumunjskoj.

Ključne riječi
mjerenje uspješnosti, „uradi sam” prodavaonice; DEA; benchmark; kriza; Rumunjska

Hrčak ID: 85629

URI
https://hrcak.srce.hr/85629

[engleski]

Posjeta: 816 *