Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Usporedba strukturnih modela percipirane vrijednosti

Sunčana Piri Rajh orcid id orcid.org/0000-0001-7715-1518 ; Faculty of Economics and Business, University of Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 202 Kb

str. 117-133

preuzimanja: 1.047

citiraj


Sažetak

Percipirana vrijednost kao važna odrednica kupovnog ponašanja već se dugi niz godina proučava u okviru marketinške znanosti. Rezultat toga su brojni teorijski i istraživački radovi koji opisuju kako potrošač percipira vrijednost u procesu kupovine. Dosadašnja istraživanja percipiranu vrijednost promatraju ili kao varijablu koja se formira pod utjecajem percepcije kvalitete proizvoda i percepcije (novčanog) troška ili kao varijablu na koju utječe potrošačeva percepcija rizika. Riječ je o dvama donekle nezavisnim smjerovima istraživanja. Povezuju ih radovi u okviru kojih se objedinjuju i istražuju utjecaji percepcije kvalitete, troška i rizika na formiranje potrošačeve percepcije vrijednosti. U ovom su radu prikazana tri pristupa formiranja percepcije vrijednosti koji se temelje na prethodno opisanim pravcima istraživanja. Cilj rada je utvrditi koji od navedenih pristupa ima bolje uporište u empirijskim podacima. Istraživanje je provedeno metodom ankete na uzroku hrvatskih potrošača. U istraživanju su uključene tri kategorije proizvoda. Prikupljeni podaci analizirani su metodom modeliranja strukturnih jednadžbi (SEM). Iako i ostala dva modela imaju uporište u empirijskim podacima, istraživanje je pokazalo da model utjecaja percipiranog funkcionalnog i financijskog rizika na percipiranu vrijednost najbolje odgovara empirijskim podacima. Drugim riječima, varijacije u percipiranom funkcionalnom i percipiranom financijskom riziku najbolje opisuju varijacije u percipiranoj vrijednosti.

Ključne riječi

percipirana kvaliteta; percipirani trošak; percipirani rizik; percipirana vrijednost

Hrčak ID:

85631

URI

https://hrcak.srce.hr/85631

Datum izdavanja:

11.7.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.106 *