hrcak mascot   Srce   HID

NAŠE MORE : znanstveni časopis za more i pomorstvo, Vol. 52 No. 1-2, 2005.

Pregledni rad

Feeder - servis koji promiče revitalizaciju kontejnerskog prijevoza u jadranskim lukama

Dušan Rudić
Bojan Hlača

Puni tekst: engleski, pdf (404 KB) str. 37-44 preuzimanja: 2.819* citiraj
APA 6th Edition
Rudić, D. i Hlača, B. (2005). FEEDER SERVICE TO PROMOTE REVITALIZATION OF THE CONTAINER TRANSPORT IN THE ADRIATIC PORTS. NAŠE MORE, 52 (1-2), 37-44. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/8422
MLA 8th Edition
Rudić, Dušan i Bojan Hlača. "FEEDER SERVICE TO PROMOTE REVITALIZATION OF THE CONTAINER TRANSPORT IN THE ADRIATIC PORTS." NAŠE MORE, vol. 52, br. 1-2, 2005, str. 37-44. https://hrcak.srce.hr/8422. Citirano 17.02.2019.
Chicago 17th Edition
Rudić, Dušan i Bojan Hlača. "FEEDER SERVICE TO PROMOTE REVITALIZATION OF THE CONTAINER TRANSPORT IN THE ADRIATIC PORTS." NAŠE MORE 52, br. 1-2 (2005): 37-44. https://hrcak.srce.hr/8422
Harvard
Rudić, D., i Hlača, B. (2005). 'FEEDER SERVICE TO PROMOTE REVITALIZATION OF THE CONTAINER TRANSPORT IN THE ADRIATIC PORTS', NAŠE MORE, 52(1-2), str. 37-44. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/8422 (Datum pristupa: 17.02.2019.)
Vancouver
Rudić D, Hlača B. FEEDER SERVICE TO PROMOTE REVITALIZATION OF THE CONTAINER TRANSPORT IN THE ADRIATIC PORTS. NAŠE MORE [Internet]. 2005 [pristupljeno 17.02.2019.];52(1-2):37-44. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/8422
IEEE
D. Rudić i B. Hlača, "FEEDER SERVICE TO PROMOTE REVITALIZATION OF THE CONTAINER TRANSPORT IN THE ADRIATIC PORTS", NAŠE MORE, vol.52, br. 1-2, str. 37-44, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/8422. [Citirano: 17.02.2019.]

Sažetak
Ovaj rad analizira važnost feeder-servisa kao suvremenog načina organizacije prijevoza unutar pomorskog prijevoza i prometa uopće, poradi što brže afirmacije i razvoja pojedinih morskih luka, a time i ukupnoga gospodarskog potencijala.
Trend globalizacije u svijetu nije zaobišao ni brodarsku djelatnost. U svijetu danas djeluje desetak jakih brodarskih tvrtki (tzv. mega-brodara) koje djeluju samostalno ili su međusobno povezane u pokrivanju određenog tržišta. Da bi se zadovoljio krajnji korisnik, brodarske tvrtke organiziraju jake feeder-mreže radi pokrivanja tržišta. Moguće je da feeder-servis pokrene operater terminala ili lučka uprava, a to se najčešće ogleda u subvenciji praznoga brodskog prostora feeder- -brodova (nekad 100 do 300 TEU-a, danas 500 do 1.000 pa i do 1.500 TEU-a).
Feeder-servis Rijeka/Ploče – Gioa Tauro/Malta koji je svojedobno pokrenula Lošinjska plovidba – brodarstvo d.d., a u organizaciji Lučke uprave Rijeka, temeljem subvencije Ministarstva pomorstva, prometa i veza RH 1999. godine, početak je procesa revitalizacije kontejnerskog prometa u Republici Hrvatskoj. Taj je servis pokazao i postojanost i točnost, pa je privukao mnogo korisnika. Uz logističku podršku 22 hrvatske tvrtke i konkurentne cijene i kvalitetu usluga na prometnom pravcu, te povećanjem obalnog kapaciteta za tri puta, kontejnerski terminal u riječkoj luci omogućio je prisutnost i dva komercijalna tjedna feeder - servisa (CMA-CGM i UFS) i, za naše prilike spektakularna, dva tjedna ticanja tzv. brodova-matica (ZIM line i Lloyd Triestino).
Kao logistička podrška, Hrvatske željeznice pokrenule su izravni kontejnerski blok vlak na relaciji Rijeka-Budimpešta. Kontejnerski promet feederima bilježi rast godišnje za oko 60 %, a pojavom i ostalih brodara riječki kontejnerski terminal je povećao kontejnerski promet sa 6.000 TEU-a 1999. na 30.000 TEU-a 2003. godine.
Razvitak feeder-servisa kao suvremenog načina organizacije prijevoza unutar pomorskog prijevoza u jadranskim lukama predstavlja traženje i afirmaciju najboljeg načina da se povežu kontejnerski terminali u jadranskim lukama sa strateškim “hub”-terminalima na području Mediterana.

Ključne riječi
kontejneri; feeder; promet; organizacija; konkurentnost

Hrčak ID: 8422

URI
https://hrcak.srce.hr/8422

[engleski]

Posjeta: 4.248 *