hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Profiliranje publike u propovjedi (analiza govora svećenika mladima)

Gabrijela Kišiček   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5055-9609 ; Odsjek za fonetiku, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (195 KB) str. 187-200 preuzimanja: 464* citiraj
APA 6th Edition
Kišiček, G. (2012). Profiliranje publike u propovjedi (analiza govora svećenika mladima). Diacovensia, 20 (2), 187-200. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/86474
MLA 8th Edition
Kišiček, Gabrijela. "Profiliranje publike u propovjedi (analiza govora svećenika mladima)." Diacovensia, vol. 20, br. 2, 2012, str. 187-200. https://hrcak.srce.hr/86474. Citirano 19.06.2021.
Chicago 17th Edition
Kišiček, Gabrijela. "Profiliranje publike u propovjedi (analiza govora svećenika mladima)." Diacovensia 20, br. 2 (2012): 187-200. https://hrcak.srce.hr/86474
Harvard
Kišiček, G. (2012). 'Profiliranje publike u propovjedi (analiza govora svećenika mladima)', Diacovensia, 20(2), str. 187-200. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/86474 (Datum pristupa: 19.06.2021.)
Vancouver
Kišiček G. Profiliranje publike u propovjedi (analiza govora svećenika mladima). Diacovensia [Internet]. 2012 [pristupljeno 19.06.2021.];20(2):187-200. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/86474
IEEE
G. Kišiček, "Profiliranje publike u propovjedi (analiza govora svećenika mladima)", Diacovensia, vol.20, br. 2, str. 187-200, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/86474. [Citirano: 19.06.2021.]

Sažetak
Brojni retorički priručnici ističu važnost profiliranja publike u javnomu govoru. Kaže se da nema loše publike već samo govora koji je neprilagođen određenoj publici i govornikov je zadatak pronaći retorička sredstva kojima će doprijeti do svojih slušača. O publici ovisi ne samo izbor teme ili središnje misli već i izbor riječi, figura, primjera i ilustracija. U uvodnomu dijelu rada iznose se načini profiliranja te elementi publike kojima je potrebno posvetiti pozornost u pripremi govora. U istraživačkom dijelu analizira se govor 10 svećenika koji se u svojim propovijedima obraćaju mladima (na Susretu hrvatske katoličke mladeži, na Planinarskom križnom putu za mlade, studentske kapelane...). Naime, jedan od izazova Crkve u 21. stoljeću jest privući mlade vjernike, zadržati ih na misi i navesti da pozorno prate propovijedi pri čemu je uloga propovjednika vrlo važna. U radu se analizirao sadržaj propovijedi, osobito figurativnost te govorna izvedba. Rezultati su se zatim usporedili s propovjednicima koji nisu usko profilirali publiku i pokazalo se da su razlike velike. Propovijedi namijenjene mladima bile su figurativnije, osobnije i ekspresivnije, a izvedba je bila ležernija i spontanija. U radu se daje pregled retoričkih elemenata koji svećenicima pomažu da se približe mlađoj publici, da zadrže njihovu pozornost i ostvare pozitivne povratne reakcije.

Ključne riječi
retorika; propovijed; profiliranje publike; figurativnost; govorna izvedba

Hrčak ID: 86474

URI
https://hrcak.srce.hr/86474

[engleski]

Posjeta: 1.009 *