hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21861/HGG.2012.74.01.11

Postignuća učenika iz geografije Hrvatske na ispitima vanjskoga vrednovanja i percepcije učenika o geografiji kao nastavnom predmetu u osnovnoj školi

Ružica Vuk   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8856-2184 ; Sveučilište u Zagrebu, Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek, Zagreb
Biljana Vranković ; Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja, Zagreb
Željka Šiljković   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6583-7125 ; Sveučilište u Zadru, Odjel za geografiju, Zadar

Puni tekst: hrvatski, pdf (807 KB) str. 213-229 preuzimanja: 941* citiraj
APA 6th Edition
Vuk, R., Vranković, B. i Šiljković, Ž. (2012). Postignuća učenika iz geografije Hrvatske na ispitima vanjskoga vrednovanja i percepcije učenika o geografiji kao nastavnom predmetu u osnovnoj školi. Hrvatski geografski glasnik, 74. (1.), 213-229. https://doi.org/10.21861/HGG.2012.74.01.11
MLA 8th Edition
Vuk, Ružica, et al. "Postignuća učenika iz geografije Hrvatske na ispitima vanjskoga vrednovanja i percepcije učenika o geografiji kao nastavnom predmetu u osnovnoj školi." Hrvatski geografski glasnik, vol. 74., br. 1., 2012, str. 213-229. https://doi.org/10.21861/HGG.2012.74.01.11. Citirano 28.11.2020.
Chicago 17th Edition
Vuk, Ružica, Biljana Vranković i Željka Šiljković. "Postignuća učenika iz geografije Hrvatske na ispitima vanjskoga vrednovanja i percepcije učenika o geografiji kao nastavnom predmetu u osnovnoj školi." Hrvatski geografski glasnik 74., br. 1. (2012): 213-229. https://doi.org/10.21861/HGG.2012.74.01.11
Harvard
Vuk, R., Vranković, B., i Šiljković, Ž. (2012). 'Postignuća učenika iz geografije Hrvatske na ispitima vanjskoga vrednovanja i percepcije učenika o geografiji kao nastavnom predmetu u osnovnoj školi', Hrvatski geografski glasnik, 74.(1.), str. 213-229. https://doi.org/10.21861/HGG.2012.74.01.11
Vancouver
Vuk R, Vranković B, Šiljković Ž. Postignuća učenika iz geografije Hrvatske na ispitima vanjskoga vrednovanja i percepcije učenika o geografiji kao nastavnom predmetu u osnovnoj školi. Hrvatski geografski glasnik [Internet]. 2012 [pristupljeno 28.11.2020.];74.(1.):213-229. https://doi.org/10.21861/HGG.2012.74.01.11
IEEE
R. Vuk, B. Vranković i Ž. Šiljković, "Postignuća učenika iz geografije Hrvatske na ispitima vanjskoga vrednovanja i percepcije učenika o geografiji kao nastavnom predmetu u osnovnoj školi", Hrvatski geografski glasnik, vol.74., br. 1., str. 213-229, 2012. [Online]. https://doi.org/10.21861/HGG.2012.74.01.11

Sažetak
U radu se analiziraju postignuća učenika osmih razreda te završnih razreda gimnazija i četverogodišnjih strukovnih škola iz domene geografija Hrvatske. Ostvareni rezultati na ispitima vanjskoga vrednovanja komparirani su kroz dvodimenzionalnu matricu: osnovna škola – srednja škola, 2008. – 1988. Na kraju primarnog obrazovanja prosječna razina učeničkih postignuća o geografskom položaju i smještaju, prirodnogeografskim i društvenogeografskim obilježjima Republike Hrvatske jest 49,1%, a na kraju sekundarnog obrazovanja 47,9%. Ostvarena razina postignuća niža za 1,2 postotna poena na kraju sekundarnog obrazovanja nije statistički značajna, no s obzirom na selektirani uzorak i očekivani kumulativni učinak učenja i poučavanja rezultat je prenizak. U radu se analiziraju rezultati za sadržajno potpuno usporedive ispitne čestice i potvrđuje spoznaja da nema kumulativnog učinka ni napretka u razini postignuća primjenom novoga nastavnog programa. Također se iznose rezultati istraživanja stavova učenika o geografiji kao nastavnom predmetu u osnovnoj školi provedenih 1988., 2003. i 2008.

Ključne riječi
državna matura; geografija Hrvatske; vanjsko vrednovanje; postignuća učenika

Hrčak ID: 86481

URI
https://hrcak.srce.hr/86481

[engleski]

Posjeta: 1.479 *