hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Informiranje i promidžba temeljnih vrijednosti policije putem poštanskih maraka

Ivo Aščić ; Hrvatske pošte, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 392-406 preuzimanja: 277* citiraj
APA 6th Edition
Aščić, I. (2012). Informiranje i promidžba temeljnih vrijednosti policije putem poštanskih maraka. Policija i sigurnost, 21 (2), 392-406. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/87245
MLA 8th Edition
Aščić, Ivo. "Informiranje i promidžba temeljnih vrijednosti policije putem poštanskih maraka." Policija i sigurnost, vol. 21, br. 2, 2012, str. 392-406. https://hrcak.srce.hr/87245. Citirano 01.04.2020.
Chicago 17th Edition
Aščić, Ivo. "Informiranje i promidžba temeljnih vrijednosti policije putem poštanskih maraka." Policija i sigurnost 21, br. 2 (2012): 392-406. https://hrcak.srce.hr/87245
Harvard
Aščić, I. (2012). 'Informiranje i promidžba temeljnih vrijednosti policije putem poštanskih maraka', Policija i sigurnost, 21(2), str. 392-406. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/87245 (Datum pristupa: 01.04.2020.)
Vancouver
Aščić I. Informiranje i promidžba temeljnih vrijednosti policije putem poštanskih maraka. Policija i sigurnost [Internet]. 2012 [pristupljeno 01.04.2020.];21(2):392-406. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/87245
IEEE
I. Aščić, "Informiranje i promidžba temeljnih vrijednosti policije putem poštanskih maraka", Policija i sigurnost, vol.21, br. 2, str. 392-406, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/87245. [Citirano: 01.04.2020.]
Puni tekst: engleski, pdf (2 MB) str. 407-0 preuzimanja: 160* citiraj
APA 6th Edition
Aščić, I. (2012). Informing and Promoting the Fundamental Police Values Through Postal Stamps. Policija i sigurnost, 21 (2), 407-0. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/87245
MLA 8th Edition
Aščić, Ivo. "Informing and Promoting the Fundamental Police Values Through Postal Stamps." Policija i sigurnost, vol. 21, br. 2, 2012, str. 407-0. https://hrcak.srce.hr/87245. Citirano 01.04.2020.
Chicago 17th Edition
Aščić, Ivo. "Informing and Promoting the Fundamental Police Values Through Postal Stamps." Policija i sigurnost 21, br. 2 (2012): 407-0. https://hrcak.srce.hr/87245
Harvard
Aščić, I. (2012). 'Informing and Promoting the Fundamental Police Values Through Postal Stamps', Policija i sigurnost, 21(2), str. 407-0. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/87245 (Datum pristupa: 01.04.2020.)
Vancouver
Aščić I. Informing and Promoting the Fundamental Police Values Through Postal Stamps. Policija i sigurnost [Internet]. 2012 [pristupljeno 01.04.2020.];21(2):407-0. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/87245
IEEE
I. Aščić, "Informing and Promoting the Fundamental Police Values Through Postal Stamps", Policija i sigurnost, vol.21, br. 2, str. 407-0, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/87245. [Citirano: 01.04.2020.]

Sažetak
Izumom poštanske marke, sredinom XIX. stoljeća sustavno je pojednostavljen način komunikacije, a marka je naknadno dobila brojne druge uloge, kao što je sredstvo promidžbe nacionalne baštine, marketinško oruđe te predmet sakupljanja.
Znatan broj poštanskih uprava izdao je marke na temu policije s ciljem informiranja i educiranja građana ali i podizanju svijesti o važnosti i ulozi policije u društvu. Na ovim malim formatima, koje još nazivaju putujući veleposlanici država iz kojih potječu i teme koje nose na sebi, prikazana su gotovo sva važnija područja i djelatnosti policije, poput: policijskih obljetnica, dana policije, policijskih oznaka, policijskih snaga, sigurnosti u prometu, policijskih vozila, međunarodnih policijskih udruženja, čuvanja državnih granica, policijskih akademija i sl.
I hrvatski javni poštanski operator, koji sukladno sa Zakonom i uvjetima propisanim aktima Svjetske poštanske unije, jedini ima pravo izdavati poštanske marke Republike Hrvatske, proteklih dvadeset godina izdao ih je nekoliko na temu policije: 27. europska regionalna konferencija Interpola u Dubrovniku, 10. obljetnica vojno-redarstvenih akcija Bljesak i Oluja, 150. obljetnica rođenja Ivana Vučetića (s otiscima prsta kao simbola daktiloskopije) i dr.
Poštanska marka, za razliku od ostalih marketinških medija, nalijepljena na pošiljku ulazi u svaki dom ili ured bilo gdje u svijetu, te pokazuje način kako se jedno područje, kao što je policija, može predstaviti i zamijetiti. Unatoč suvremenim sredstvima komunikacije, kao što su telefon, internet, SMS, faks i sl., poštanski kanal je jedino sredstvo komunikacije za većinu svjetskog stanovništva te je iz toga razloga pošiljka s poštanskom markom daleko od toga da postane dio povijesti ljudske civilizacije.

Ključne riječi
poštanska marka; policija; informiranje; edukacija; promocija

Hrčak ID: 87245

URI
https://hrcak.srce.hr/87245

[engleski]

Posjeta: 673 *