hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

PROCES OTKRIVANJA ZNANJA ZA IZGRADNJU PROFILA KUPACA

Brano Markić ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina

Puni tekst: engleski, pdf (511 KB) str. 184-193 preuzimanja: 436* citiraj
APA 6th Edition
Markić, B. (2012). KNOWLEDGE DISCOVERY PROCESS FOR BUILDING CUSTOMER PROFILES. Informatologia, 45 (3), 184-193. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/87367
MLA 8th Edition
Markić, Brano. "KNOWLEDGE DISCOVERY PROCESS FOR BUILDING CUSTOMER PROFILES." Informatologia, vol. 45, br. 3, 2012, str. 184-193. https://hrcak.srce.hr/87367. Citirano 16.10.2019.
Chicago 17th Edition
Markić, Brano. "KNOWLEDGE DISCOVERY PROCESS FOR BUILDING CUSTOMER PROFILES." Informatologia 45, br. 3 (2012): 184-193. https://hrcak.srce.hr/87367
Harvard
Markić, B. (2012). 'KNOWLEDGE DISCOVERY PROCESS FOR BUILDING CUSTOMER PROFILES', Informatologia, 45(3), str. 184-193. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/87367 (Datum pristupa: 16.10.2019.)
Vancouver
Markić B. KNOWLEDGE DISCOVERY PROCESS FOR BUILDING CUSTOMER PROFILES. Informatologia [Internet]. 2012 [pristupljeno 16.10.2019.];45(3):184-193. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/87367
IEEE
B. Markić, "KNOWLEDGE DISCOVERY PROCESS FOR BUILDING CUSTOMER PROFILES", Informatologia, vol.45, br. 3, str. 184-193, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/87367. [Citirano: 16.10.2019.]

Sažetak
Znanje o ponašanju kupaca i njihovim preferencijama je ključno za personalizaciju proizvoda i usluga. Personalizacija proizvoda i usluga je moguća samo ako imamo dovoljno znanja o tome tko su kupci, koliko su međusobno slični, kako se ponašaju. Otkrivanje znanja je proces transformacije podataka u znanje primjenom odgovarajućih algoritamai softverskih alata. U radu je razvije pristup koji koristi podatke u obliku transakcijeke baze podataka kako bi se izgradio individualni profil. Pravila se ekstarhiraju iz transakcijskih baza podatakai otkrivaju pojedinačno ponašanje kupaca ali i njihovo zajedničko ponašanje unutar nekog klastera. Zato postoje pravila koje otkrivaju pojedinačno ponašanje kupca ali i cijelog tržišta (klastera). Otkrivanje znanja je tako orijentirano učenju. U procesu učenja primjenili smo fnkcije jezika R i taj softverski alat je pokazao zadovaljavajuću aplikacijsku i razvojnu moć.

Ključne riječi
otkrivanje znanja; profil korisnika; pravila asocijacije; R jezik

Hrčak ID: 87367

URI
https://hrcak.srce.hr/87367

[engleski]

Posjeta: 890 *