Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ODNOS IZMEĐU KVALITETE FUNKCIONIRANJA OBITELJI I AKADEMSKOG POSTIGNUĆA ADOLESCENATA

Milka Oljaca ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Novi Sad, Department of Education, Serbia
Djerdji Erdes-Kavecan ; State University of Novi Pazar, Department of Psychology, Serbia
Svetlana Kostovic ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Novi Sad, Department of Education, Serbia


Puni tekst: hrvatski pdf 835 Kb

str. 485-510

preuzimanja: 758

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 835 Kb

str. 485-510

preuzimanja: 671

citiraj


Sažetak

Cilj je rada ispitati odnos između kvalitete funkcioniranja obitelji i akademskog postignuća adolescenata, kao i procijeniti njihov uspjeh s obzirom na spol i dob. Uzorak se sastojao od učenika srednjih škola u dobi od 14 do 19 godina (N = 584) iz šest srednjih škola u Vojvodini, u Republici Srbiji. Podatci su prikupljeni pomoću Skale procjene obiteljske prilagodljivosti i povezanosti (Olson i sur., 1985) i Upitnika o sociodemografskim obilježjima (Erdeš-Kavečan i sur., 2010). Pri obradi podataka korištene su deskriptivne statističke metode, t-test za nezavisne uzorke, dvosmjerna ANOVA i linearna regresijska analiza. Dobiveni rezultati u ovom istraživačkom radu pokazuju da su razina povezanosti i prilagodljivosti unutar obitelji značajni prediktori školskog uspjeha u adolescenata. Pri usporedbi prema spolu, statistički značajne razlike utvrđene su u procjeni obje promatrane dimenzije funkcioniranja obitelji (tj. povezanost, prilagodljivost), kao i u akademskom postignuću adolescenata.

Ključne riječi

akademsko postignuće; školski uspjeh; kvaliteta funkcioniranja obitelji

Hrčak ID:

87462

URI

https://hrcak.srce.hr/87462

Datum izdavanja:

25.9.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.828 *