hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

PRAVNA PRIRODA UGOVORA O PRIJEVOZU PUTNIKA - POSEBNO O ODGOVORNOSTI BRODARA ZA FIZIČKI INTEGRITET PUTNIKA

Branka Milošević-Pujo

Puni tekst: hrvatski, pdf (215 KB) str. 209-214 preuzimanja: 3.823* citiraj
APA 6th Edition
Milošević-Pujo, B. (2003). PRAVNA PRIRODA UGOVORA O PRIJEVOZU PUTNIKA - POSEBNO O ODGOVORNOSTI BRODARA ZA FIZIČKI INTEGRITET PUTNIKA. NAŠE MORE, 50 (5-6), 209-214. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/8573
MLA 8th Edition
Milošević-Pujo, Branka. "PRAVNA PRIRODA UGOVORA O PRIJEVOZU PUTNIKA - POSEBNO O ODGOVORNOSTI BRODARA ZA FIZIČKI INTEGRITET PUTNIKA." NAŠE MORE, vol. 50, br. 5-6, 2003, str. 209-214. https://hrcak.srce.hr/8573. Citirano 22.09.2021.
Chicago 17th Edition
Milošević-Pujo, Branka. "PRAVNA PRIRODA UGOVORA O PRIJEVOZU PUTNIKA - POSEBNO O ODGOVORNOSTI BRODARA ZA FIZIČKI INTEGRITET PUTNIKA." NAŠE MORE 50, br. 5-6 (2003): 209-214. https://hrcak.srce.hr/8573
Harvard
Milošević-Pujo, B. (2003). 'PRAVNA PRIRODA UGOVORA O PRIJEVOZU PUTNIKA - POSEBNO O ODGOVORNOSTI BRODARA ZA FIZIČKI INTEGRITET PUTNIKA', NAŠE MORE, 50(5-6), str. 209-214. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/8573 (Datum pristupa: 22.09.2021.)
Vancouver
Milošević-Pujo B. PRAVNA PRIRODA UGOVORA O PRIJEVOZU PUTNIKA - POSEBNO O ODGOVORNOSTI BRODARA ZA FIZIČKI INTEGRITET PUTNIKA. NAŠE MORE [Internet]. 2003 [pristupljeno 22.09.2021.];50(5-6):209-214. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/8573
IEEE
B. Milošević-Pujo, "PRAVNA PRIRODA UGOVORA O PRIJEVOZU PUTNIKA - POSEBNO O ODGOVORNOSTI BRODARA ZA FIZIČKI INTEGRITET PUTNIKA", NAŠE MORE, vol.50, br. 5-6, str. 209-214, 2003. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/8573. [Citirano: 22.09.2021.]

Sažetak
U ovom radu autorica razmatra pravnu prirodu ugovora o prijevozu putnika i odgovornosti brodara za fizički integritet putnika. Autorica navodi kronološkim redom sve konvencije koje reguliraju ovu građu i analizira sličnosti i razlike u temelju i visini iznosa ograničenja brodareve odgovornosti počevši od Briselske konvencije iz 1961., Atenske konvencije o prijevozu putnika i prtljage iz 1974., koja je mijenjanja Protokolima iz 1976. i 1990. pa do Atenske konvencije iz 2002. godine.
Visina brodareve odgovornosti znatno je povećana već protokolima iz 1976. i 1990. Međutim određeni broj država zahtijevao je daljnje povećanje pozivajući se na izmjene Montrealske konvencije iz 1999., koja predviđa neograničenu odgovornost za smrt i tjelesne ozljede putnika u zračnom prijevozu.
U tom smislu Protokol Atenske konvencije o prijevozu putnika i njihove prtljage iz 2002. godine znatno povećava iznose brodareve odgovornosti, pa čak ostavlja i mogućnost državama da svojim nacionalnim zakonima predvide i veće iznose od onih koje predviđa Protokol.
Protokol mijenja i temelj brodareve odgovornosti i uvodi dvostupanjski sustav odgovornosti. Autorica smatra da je trebalo prihvatiti načelo odgovornosti kakvo je postojalo u drugim granama transportnog prava i u tom smislu predvidjeti objektivnu odgovornost brodara za fizički integritet putnika kad su u pitanju štete nastale kao posljedica pomorskih nezgoda.
Za štete koje nisu posljedica pomorske nezgode Protokol zadržava načelo odgovornosti predviđeno Atenskom konvencijom 1974. godine.
S obzirom da su iznosi visine brodareve odgovornosti znatno povećani Protokolom iz 2002. godine, dvojbeno je hoće li ovaj Protokol prihvatiti veći broj država, iako će on stupiti na snagu ako ga ratificira Europska zajednica.

Hrčak ID: 8573

URI
https://hrcak.srce.hr/8573

[engleski]

Posjeta: 4.505 *