hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Primjena muzikoterapije kod djece s poremećajem iz autističnog spektra

Ksenija Burić Sarapa ; Poduka stranog jezika i glazbe Happy Melody, Zagreb, Hrvatska
Ana Katušić ; Dnevni centar za rehabilitaciju Mali dom - Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (535 KB) str. 124-132 preuzimanja: 1.040* citiraj
APA 6th Edition
Burić Sarapa, K. i Katušić, A. (2012). Primjena muzikoterapije kod djece s poremećajem iz autističnog spektra. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 48 (2), 124-132. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/87776
MLA 8th Edition
Burić Sarapa, Ksenija i Ana Katušić. "Primjena muzikoterapije kod djece s poremećajem iz autističnog spektra." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 48, br. 2, 2012, str. 124-132. https://hrcak.srce.hr/87776. Citirano 08.12.2019.
Chicago 17th Edition
Burić Sarapa, Ksenija i Ana Katušić. "Primjena muzikoterapije kod djece s poremećajem iz autističnog spektra." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 48, br. 2 (2012): 124-132. https://hrcak.srce.hr/87776
Harvard
Burić Sarapa, K., i Katušić, A. (2012). 'Primjena muzikoterapije kod djece s poremećajem iz autističnog spektra', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 48(2), str. 124-132. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/87776 (Datum pristupa: 08.12.2019.)
Vancouver
Burić Sarapa K, Katušić A. Primjena muzikoterapije kod djece s poremećajem iz autističnog spektra. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 08.12.2019.];48(2):124-132. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/87776
IEEE
K. Burić Sarapa i A. Katušić, "Primjena muzikoterapije kod djece s poremećajem iz autističnog spektra", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.48, br. 2, str. 124-132, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/87776. [Citirano: 08.12.2019.]

Sažetak
Muzikoterapija je disciplina koja koristi jezik zvukova i glazbe u odnosu klijenta i terapeuta kao sredstvo unutar sistematičnog procesa intervencije s preventivnim, rehabilitacijskim i terapijskim ciljevima. Osnovna struktura terapijskog procesa uključuje definiranje potreba, planiranje intervencija i evaluaciju ishoda.
Uzimajući u obzir poteškoće koje nalazimo kod djece s poremećajem iz autističnog spektra, možemo uočiti da disfunkcija središnjeg živčanog sustava onemogućava kodiranje i interpretiranje informacija poput govornog jezika i facijalne ekspresije. Zato su djeci s poremećajem iz autističnog spektra poruke koje primaju nejasne i zbunjujuće, a posljedica toga je njihovo povlačenje iz socijalne interakcije. Stvaranje glazbe kroz kliničku improvizaciju u procesu muzikoterapije predstavlja sredstvo postizanja određene komunikacijske razmjene, koje može potpomoći razvoj komunikacijskih, kognitivnih i socijalno-emocionalnih vještina.
Svrha ovog rada je prikazati osnove primjene muzikoterapije kod djece s poremećajem iz autističnog spektra, predstaviti najčešće modele rada s ovom populacijom klijenata, kao i ponuditi pregled dosadašnjih spoznaja o učincima njenih intervencija.

Ključne riječi
muzikoterapija; poremećaj iz autističnog spektra; glazbena improvizacija; komunikacija; procjena

Hrčak ID: 87776

URI
https://hrcak.srce.hr/87776

[engleski]

Posjeta: 2.756 *