hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Prepoznavanje riječi u djece s disleksijom

Tihana Drmić ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za logopediju, Zagreb, Hrvatska
Marijan Palmović ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za logopediju, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (846 KB) str. 76-85 preuzimanja: 869* citiraj
APA 6th Edition
Drmić, T. i Palmović, M. (2012). Prepoznavanje riječi u djece s disleksijom. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 48 (2), 76-85. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/87791
MLA 8th Edition
Drmić, Tihana i Marijan Palmović. "Prepoznavanje riječi u djece s disleksijom." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 48, br. 2, 2012, str. 76-85. https://hrcak.srce.hr/87791. Citirano 09.12.2019.
Chicago 17th Edition
Drmić, Tihana i Marijan Palmović. "Prepoznavanje riječi u djece s disleksijom." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 48, br. 2 (2012): 76-85. https://hrcak.srce.hr/87791
Harvard
Drmić, T., i Palmović, M. (2012). 'Prepoznavanje riječi u djece s disleksijom', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 48(2), str. 76-85. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/87791 (Datum pristupa: 09.12.2019.)
Vancouver
Drmić T, Palmović M. Prepoznavanje riječi u djece s disleksijom. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2012 [pristupljeno 09.12.2019.];48(2):76-85. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/87791
IEEE
T. Drmić i M. Palmović, "Prepoznavanje riječi u djece s disleksijom", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.48, br. 2, str. 76-85, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/87791. [Citirano: 09.12.2019.]

Sažetak
U paradigmi vizualnog pretraživanja istraživao se fonološki faktor u prepoznavanju riječi u djece s disleksijom. Ispitanici, osmogodišnjaci i devetogodišnjaci s disleksijom i odgovarajuća skupina djece uredna jezičnog razvoja, trebali su naći ciljnu riječ u tablici sa slučajno razbacanim riječima pri čemu su se eksperimentalni uvjeti razlikovali prema fonološkom kriteriju velike i male kohorte i pripadnosti ciljne riječi istoj potencijalnoj kohorti kao i neciljne riječi u tablici. Rezultati pokazuju da veličina kohorte u uvjetu u kojem sve riječi u tablici pripadaju istoj kohorti značajno otežava rješavanje zadatka djeci s disleksijom. Drugim riječima, djeca s disleksijom najteže su prepoznavala riječi u onom eksperimentalnom uvjetu u kojem nije bilo moguće primijeniti neku kompenzirajuću strategiju, a koji je zahtijevao "precizno" fonološko znanje kako bi se ciljna riječ izdvojila iz okoline fonološki sličnih riječi. Takvi rezultati govore o fonološkoj dimenziji disleksije (u najmanju ruku na bihevioralnoj razini), tj. da je fonološka dimenzija disleksije - bez obzira na uzroke teškoće koji leže u pozadini - ona koja otežava usvajanje automatizma u čitanju.

Ključne riječi
disleksija; model kohorte; paradigma vizualnog pretraživanja; prepoznavanje riječi

Hrčak ID: 87791

URI
https://hrcak.srce.hr/87791

[engleski]

Posjeta: 2.134 *