Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Uključenost osoba s intelektualnim teškoćama u život lokalne zajednice

Suzana Vrh ; Sveučilište u Zagrebu, Pravni fakultet, Studijski centar socijalnog rada, Zagreb, Hrvatska
Zdravka Leutar orcid id orcid.org/0000-0001-9902-507X ; Sveučilište u Zagrebu, Pravni fakultet, Studijski centar socijalnog rada, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 946 Kb

str. 41-54

preuzimanja: 1.115

citiraj


Sažetak

Cilj ovog rada bio je ispitati razinu uključenosti osoba s intelektualnim teškoćama u život lokalne zajednice. U radu se analiziraju rezultati provedenog istraživanja u kojem je sudjelovalo 163 ispitanika (M= 85; F= 77). Najveći broj ispitanika (N=101) je u dobi do 35 godina života i čini 62,3% ukupno ispitane populacije. Ispitujući školovanje ispitanika, najveći broj osoba, 37,9%, pohađalo je školu po posebnom programu. Također, njih 53,8% (N= 86) živi u urbanim sredinama. Prigodni uzorak sačinjavali su ispitanici iz cijele Hrvatske. Za potrebe ovog istraživanja korišten je upitnik koji je konstruiran u svrhu potrebe projekta »Socijalni položaj osoba s invaliditetom u Republici Hrvatskoj« koji je provodio Studijski centar socijalnog rada za potrebe Ministarstva obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti. Istraživana je povezanost uključenosti osoba s intelektualnim teškoćama s podržavajućom/ nepodržavajućom okolinom te s nekim faktorima podrške u kriznim situacijama. Rezultati istraživanja su pokazali nepostojanje statistički značajne povezanosti uključenosti u zajednicu s podržavajućom/nepodržavajućom okolinom te je, s druge strane, pronađena statistički značajna povezanost uključenosti u zajednicu i faktora podrške u kriznim situacijama.

Ključne riječi

socijalna uključenost; osobe s intelektualnim teškoćama; socijalni model

Hrčak ID:

87797

URI

https://hrcak.srce.hr/87797

Datum izdavanja:

5.11.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.940 *