hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Pristupi procjeni teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi

Marija Šakić ; Institut Ivo Pilar u Zagrebu
Marina Kotrla Topić ; Institut Ivo Pilar u Zagrebu
Marta Ljubešić ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, PDF (253 KB) str. 359-381 preuzimanja: 3.339* citiraj
APA 6th Edition
Šakić, M., Kotrla Topić, M. i Ljubešić, M. (2012). Pristupi procjeni teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi. Psihologijske teme, 21 (2), 359-381. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/89530
MLA 8th Edition
Šakić, Marija, et al. "Pristupi procjeni teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi." Psihologijske teme, vol. 21, br. 2, 2012, str. 359-381. https://hrcak.srce.hr/89530. Citirano 24.09.2021.
Chicago 17th Edition
Šakić, Marija, Marina Kotrla Topić i Marta Ljubešić. "Pristupi procjeni teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi." Psihologijske teme 21, br. 2 (2012): 359-381. https://hrcak.srce.hr/89530
Harvard
Šakić, M., Kotrla Topić, M., i Ljubešić, M. (2012). 'Pristupi procjeni teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi', Psihologijske teme, 21(2), str. 359-381. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/89530 (Datum pristupa: 24.09.2021.)
Vancouver
Šakić M, Kotrla Topić M, Ljubešić M. Pristupi procjeni teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi. Psihologijske teme [Internet]. 2012 [pristupljeno 24.09.2021.];21(2):359-381. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/89530
IEEE
M. Šakić, M. Kotrla Topić i M. Ljubešić, "Pristupi procjeni teorije uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi", Psihologijske teme, vol.21, br. 2, str. 359-381, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/89530. [Citirano: 24.09.2021.]

Sažetak

Teorija uma odnosi se na sposobnost pripisivanja neopažljivih mentalnih stanja sebi i drugima te upotrebe tih stanja u objašnjavanju i predviđanju ponašanja. Ta je sposobnost iznimno važna u svakodnevnim socijalnim interakcijama, a poteškoće u teoriji uma zamijećene su u različitim kliničkim stanjima. U radu su prikazane ključne razvojne promjene u teoriji uma u dojenačkoj i predškolskoj dobi te su razmotreni različiti pristupi procjeni teorije uma u tim razvojnim razdobljima. Detaljnije su opisani Ljestvica rane socijalne komunikacije (Mundy i sur., 2003), zadatci za ispitivanje razumijevanja želja, emocija i netočnih vjerovanja, Ljestvica teorije uma (Wellman i Liu, 2004), pristup temeljen na proučavanju dječjega govora o mentalnim stanjima i onaj temeljen na procjenama skrbnika. Naposljetku su opisani nalazi koji upućuju na značaj teorije uma u djece urednoga razvoja, kao i na važnost procjene teorije uma u okviru rane dijagnostike određenih razvojnih poteškoća i poremećaja.

Ključne riječi
teorija uma; združena pažnja; socijalna komunikacija; govor o mentalnim stanjima

Hrčak ID: 89530

URI
https://hrcak.srce.hr/89530

Posjeta: 4.173 *