hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Povezanost ispitne anksioznosti s perfekcionizmom

Inja Erceg Jugović ; Odsjek za psihologiju Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Anita Lauri Korajlija ; Odsjek za psihologiju Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Fulltext: croatian, PDF (216 KB) pages 299-316 downloads: 2.320* cite
APA 6th Edition
Erceg Jugović, I. & Lauri Korajlija, A. (2012). Povezanost ispitne anksioznosti s perfekcionizmom. Psihologijske teme, 21 (2), 299-316. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/89531
MLA 8th Edition
Erceg Jugović, Inja and Anita Lauri Korajlija. "Povezanost ispitne anksioznosti s perfekcionizmom." Psihologijske teme, vol. 21, no. 2, 2012, pp. 299-316. https://hrcak.srce.hr/89531. Accessed 21 Oct. 2021.
Chicago 17th Edition
Erceg Jugović, Inja and Anita Lauri Korajlija. "Povezanost ispitne anksioznosti s perfekcionizmom." Psihologijske teme 21, no. 2 (2012): 299-316. https://hrcak.srce.hr/89531
Harvard
Erceg Jugović, I., and Lauri Korajlija, A. (2012). 'Povezanost ispitne anksioznosti s perfekcionizmom', Psihologijske teme, 21(2), pp. 299-316. Available at: https://hrcak.srce.hr/89531 (Accessed 21 October 2021)
Vancouver
Erceg Jugović I, Lauri Korajlija A. Povezanost ispitne anksioznosti s perfekcionizmom. Psihologijske teme [Internet]. 2012 [cited 2021 October 21];21(2):299-316. Available from: https://hrcak.srce.hr/89531
IEEE
I. Erceg Jugović and A. Lauri Korajlija, "Povezanost ispitne anksioznosti s perfekcionizmom", Psihologijske teme, vol.21, no. 2, pp. 299-316, 2012. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/89531. [Accessed: 21 October 2021]

Abstracts
Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi povezanost ispitne anksioznosti, pozitivnog i negativnog perfekcionizma te nekoliko mjera akademskog postignuća. Također su se željele provjeriti razlike u izraženosti ispitne anksioznosti između adaptivnih i neadaptivnih perfekcionista i neperfekcionista. U istraživanju je sudjelovao 331 student Sveučilišta u Zagrebu. Sudionici su ispunili Upitnik ispitne anksioznosti (TAI; Spielberger, Gonzalez, Taylor, Algaze i Anton, 1978) i Ljestvicu pozitivnog i negativnog perfekcionizma (PNPS; Terry-Short, Owens, Slade i Dewey, 1995) te odgovorili na pitanja o akademskom postignuću (prosječna ocjena na studiju, prolaznost na ispitima, zadovoljstvo sobom kao studentom) i važnosti ocjene. Utvrđena je pozitivna povezanost ispitne anksioznosti s negativnim perfekcionizmom, dok s pozitivnim perfekcionizmom povezanost nije utvrđena. Pozitivan perfekcionizam nisko je pozitivno povezan s važnošću ocjene i zadovoljstvom sobom kao studentom, a negativan perfekcionizam nisko pozitivno povezan s važnošću ocjene te nisko negativno sa zadovoljstvom sobom kao studentom. Ispitna anksioznost je nisko negativno povezana sa svim ispitivanim mjerama akademskog postignuća što može upućivati na nepovoljne posljedice njene pojave na akademsko postignuće. Izraženost ispitne anksioznosti statistički je značajno viša kod neadaptivnih perfekcionista u odnosu na adaptivne perfekcioniste i neperfekcioniste između kojih razlika nije utvrđena.

Keywords
ispitna anksioznost; pozitivan perfekcionizam; negativan perfekcionizam; akademsko postignuće

Hrčak ID: 89531

URI
https://hrcak.srce.hr/89531

Visits: 4.066 *