hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Potreba za emocijama - doprinos valjanosti i efikasnijem mjerenju

Aleksandra Huic ; Odsjek za psihologiju Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, PDF (260 KB) str. 337-358 preuzimanja: 952* citiraj
APA 6th Edition
Huic, A. (2012). Potreba za emocijama - doprinos valjanosti i efikasnijem mjerenju. Psihologijske teme, 21 (2), 337-358. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/89533
MLA 8th Edition
Huic, Aleksandra. "Potreba za emocijama - doprinos valjanosti i efikasnijem mjerenju." Psihologijske teme, vol. 21, br. 2, 2012, str. 337-358. https://hrcak.srce.hr/89533. Citirano 26.08.2019.
Chicago 17th Edition
Huic, Aleksandra. "Potreba za emocijama - doprinos valjanosti i efikasnijem mjerenju." Psihologijske teme 21, br. 2 (2012): 337-358. https://hrcak.srce.hr/89533
Harvard
Huic, A. (2012). 'Potreba za emocijama - doprinos valjanosti i efikasnijem mjerenju', Psihologijske teme, 21(2), str. 337-358. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/89533 (Datum pristupa: 26.08.2019.)
Vancouver
Huic A. Potreba za emocijama - doprinos valjanosti i efikasnijem mjerenju. Psihologijske teme [Internet]. 2012 [pristupljeno 26.08.2019.];21(2):337-358. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/89533
IEEE
A. Huic, "Potreba za emocijama - doprinos valjanosti i efikasnijem mjerenju", Psihologijske teme, vol.21, br. 2, str. 337-358, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/89533. [Citirano: 26.08.2019.]

Sažetak
Potreba za emocijama predstavlja opću motivaciju ljudi da ulaze, odnosno, izbjegavaju situacije i aktivnosti u kojima će doživjeti emocije. Cilj je istraživanja bio dati doprinos valjanosti te efikasnijem mjerenju ovoga konstrukta. U prvom dijelu istraživanja, provedenom na heterogenom uzorku studenata, utvrđena je visoka pouzdanost dimenzija potrebe za emocijama te čista faktorska struktura koja ne odstupa od originalne. Dimenzije prilaženja i izbjegavanja emocionalno nabijenih situacija povezane su s mjerama emocionalne kompetentnosti, potrebom za spoznajom te sviješću o svojim emocijama, kognicijama i tjelesnim osjetima. Dobiveni obrasci povezanosti govore u prilog konstruktne valjanosti dimenzija potrebe za emocijama. U drugom smo dijelu istraživanja provjerili karakteristike skraćene verzije Skale potrebe za emocijama (Maio i Esses, 2001). Visoka pouzdanost i stabilna faktorska struktura skraćenog instrumenta upućuju na uspješno povećanje efikasnosti mjerenja. S obzirom je na nedostatak podataka o ulozi potrebe za emocijama u socijalnim kontekstima drugi dio istraživanja proveden na bračnim parovima. Pojedinci s višom potrebom za prilaženjem emocionalno nabijenim situacijama skloniji su intenzivnijem doživljavanju ljubavi u braku, te posljedično izražavanju svoju ljubav na više različitih načina. Podaci upućuju na važnu ulogu potrebe za emocijama u bračnim odnosima te otvaraju pitanja za buduća istraživanja.

Ključne riječi
potreba za emocijama; prilaženje emocionalno nabijenim situacijama; izbjegavanje emocionalno nabijenih situacija; validacija; svijest o sebi; bračni odnosi

Hrčak ID: 89533

URI
https://hrcak.srce.hr/89533

Posjeta: 1.597 *