hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Kulturno naslijeđe i turizam

Tonka Pančić Kombol

Puni tekst: hrvatski, pdf (108 KB) str. 211-226 preuzimanja: 6.918* citiraj
APA 6th Edition
Pančić Kombol, T. (2006). Kulturno naslijeđe i turizam. Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, (16-17), 211-226. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/8702
MLA 8th Edition
Pančić Kombol, Tonka. "Kulturno naslijeđe i turizam." Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, vol. , br. 16-17, 2006, str. 211-226. https://hrcak.srce.hr/8702. Citirano 25.09.2020.
Chicago 17th Edition
Pančić Kombol, Tonka. "Kulturno naslijeđe i turizam." Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin , br. 16-17 (2006): 211-226. https://hrcak.srce.hr/8702
Harvard
Pančić Kombol, T. (2006). 'Kulturno naslijeđe i turizam', Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, (16-17), str. 211-226. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/8702 (Datum pristupa: 25.09.2020.)
Vancouver
Pančić Kombol T. Kulturno naslijeđe i turizam. Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin [Internet]. 2006 [pristupljeno 25.09.2020.];(16-17):211-226. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/8702
IEEE
T. Pančić Kombol, "Kulturno naslijeđe i turizam", Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, vol., br. 16-17, str. 211-226, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/8702. [Citirano: 25.09.2020.]

Sažetak
Kultura i turizam su u Europi vrlo usko povezani pa je na globalnoj razini Europa uvijek imala dominantno mjesto u međunarodnom turizmu zbog bogatog kulturnog nasljeđa. Kulturno je nasljeđe često koncentrirano u gradovima pa predstavlja temelj razvoja turizma mnogih europskih gradova.
Iako su turizam i kultura uvijek bili povezani, u gospodarskim interesima razvoja masovnog turizma tijekom više desetljeća, zanemarivala se uloga i mjesto kulture u turizmu. Tek se u posljednjih desetak godina poticanje i posebna pažnja usmjerava na razvoj kulturnog turizma, kako na razini Vijeća Europe, Europske unije i UNESCO-a tako i na razinama pojedinih zemalja.
Kulturno nasljeđe se oblikuje kao proizvod i nudi na tržištu, te postaje primarni i sekundarni motiv putovanja sve šireg segmenta rastućeg tržišta kulturnog turizma. Stvaranje i razvoj turističkog proizvoda u kulturnom turizmu temelji se na razvoju menadžmenta kulturnih resursa i primjeni marketinške koncepcije koja polazi od zadovoljstva korisnika, a u kulturnom se turizmu zadovoljstvo postiže očuvanjem kvalitete resursa na kojem se temelji turistička ponuda.
U Hrvatskoj kulturni turizam još nije ušao u planove razvoja turizma i još se uvijek kultura razumijeva kao element proizvoda masovnog turizma. Kako se u Hrvatskoj gradski turizam nije razvijao promišljanje razvoja kulturnog turizma još uvijek ne slijedi poticaje europske politike razvoja turizma.

Ključne riječi
kulturno nasljeđe; kulturni turizam; europska politika kulturnog turizma; kulturno nasljeđe kao proizvod; kulturni turizam u Hrvatskoj

Hrčak ID: 8702

URI
https://hrcak.srce.hr/8702

[engleski]

Posjeta: 13.446 *