hrcak mascot   Srce   HID

Jezikoslovlje, Vol.13 No.2 Studeni 2012.

Izvorni znanstveni članak

Vrste višejezičnosti u transilvanijskom školskom kontekstu

Zsuzsanna Dégi ; Sapientia University, Miercurea-Ciuc

Puni tekst: engleski, pdf (272 KB) str. 645-666 preuzimanja: 4.493* citiraj
APA 6th Edition
Dégi, Z. (2012). Types of multilingualism explored in the Transylvanian school context. Jezikoslovlje, 13 (2), 645-666. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/91542
MLA 8th Edition
Dégi, Zsuzsanna. "Types of multilingualism explored in the Transylvanian school context." Jezikoslovlje, vol. 13, br. 2, 2012, str. 645-666. https://hrcak.srce.hr/91542. Citirano 19.07.2018.
Chicago 17th Edition
Dégi, Zsuzsanna. "Types of multilingualism explored in the Transylvanian school context." Jezikoslovlje 13, br. 2 (2012): 645-666. https://hrcak.srce.hr/91542
Harvard
Dégi, Z. (2012). 'Types of multilingualism explored in the Transylvanian school context', Jezikoslovlje, 13(2), str. 645-666. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/91542 (Datum pristupa: 19.07.2018.)
Vancouver
Dégi Z. Types of multilingualism explored in the Transylvanian school context. Jezikoslovlje [Internet]. 02.11.2012. [pristupljeno 19.07.2018.];13(2):645-666. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/91542
IEEE
Z. Dégi, "Types of multilingualism explored in the Transylvanian school context", Jezikoslovlje, vol.13, br. 2, str. 645-666, Srpanj 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/91542. [Citirano: 19.07.2018.]

Sažetak
Istraživanja višejezičnosti su brojna i sve više zaokupljaju pozornost lingvista, političara, so-ciologa i psihologa. Unatoč širenju višejezičnosti, znanstvena istraživanja istočnoeuropskog višejezičnog konteksta počela su se razvijati tek u novije vrijeme.
Ovo istraživanje ima za cilj ponuditi uvid u specifičan višejezični kontekst: situaciju u transil-vanijskoj autohtonoj manjini. U radu se kreće od istraživanja pojma višejezičnost i njegovog odnosa prema istraživanjima bilingvizma. Nadalje, razmatraju se definicije i laičko poimanje ovog pojma. U istraživanju se naglašavaju tri glavna pitanja koja se tiču višejezičnosti: a) na koji način učenici stranih jezika poimaju višejezičnost; b) koji su stavovi dionika u obra-zovanju (nastavnika i ravnatelja) o višejezičnosti; i na kraju c) koju vrstu višejezičnosti pro-moviraju škole?
Kako bi odgovorili na ta pitanja provedeno je istraživanje transilvanijskog školskog kontek-sta. Intervjuirani su studenti, nastavnici i ravnatelji šest srednjih škola. Intervjui su pokazali da je preferirani oblik “elitna višejezičnost”, koja se izjednačava s učenjem ili poznavanjem engleskog jezika. Međutim, prema različitim ciljevima vezanim uz buduću karijeru učenika, navedeno je nekoliko vidova višejezičnosti. Oni učenici koji žele ostati u matičnoj zemlji i ra-diti u administraciji moći će se zadovoljiti poznavanjem materinskog jezika i većinskog jezika.

Ključne riječi
višejezičnost; mađarska manjina; školski kontekst; poučavanje stranog jezika

Hrčak ID: 91542

URI
https://hrcak.srce.hr/91542

[engleski]

Posjeta: 4.709 *