hrcak mascot   Srce   HID

Jezikoslovlje, Vol.13 No.2 Studeni 2012.

Izvorni znanstveni članak

Percepcije nastavnika o višejezičnom obrazovanju i nastavi – primjer Republike Makedonije

Brikena Xhaferi ; South East European University Tetovo
Gëzim Xhaferi ; South East European University Tetovo

Puni tekst: engleski, pdf (283 KB) str. 679-696 preuzimanja: 1.844* citiraj
APA 6th Edition
Xhaferi, B. i Xhaferi, G. (2012). Teacher’s perceptions of multilingual education and teaching in a multilingual classroom - the case of the Republic of Macedonia. Jezikoslovlje, 13 (2), 679-696. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/91547
MLA 8th Edition
Xhaferi, Brikena i Gëzim Xhaferi. "Teacher’s perceptions of multilingual education and teaching in a multilingual classroom - the case of the Republic of Macedonia." Jezikoslovlje, vol. 13, br. 2, 2012, str. 679-696. https://hrcak.srce.hr/91547. Citirano 16.07.2018.
Chicago 17th Edition
Xhaferi, Brikena i Gëzim Xhaferi. "Teacher’s perceptions of multilingual education and teaching in a multilingual classroom - the case of the Republic of Macedonia." Jezikoslovlje 13, br. 2 (2012): 679-696. https://hrcak.srce.hr/91547
Vancouver
Xhaferi B, Xhaferi G. Teacher’s perceptions of multilingual education and teaching in a multilingual classroom - the case of the Republic of Macedonia. Jezikoslovlje [Internet]. 02.11.2012. [pristupljeno 16.07.2018.];13(2):679-696. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/91547

Sažetak
Makedonija je višejezična, multietnička i multikulturalna država u kojoj se nastavnici jezika suočavaju s brojnim izazovima u nastavi. Sveučilište jugoistočne Europe (SEEU) u Tetovu osnovano je 2001. a ima i svoj kampus u Skopju. SEEU ima pet fakulteta: Fakultet su-vremenih znanosti i tehnologije, Pravni fakultet, Fakultet javne uprave, Ekonomski fakultet i Fakultet jezika, kulture i komunikacija. Studenti koji pohađaju ovo sveučilište različitih su nacionalnosti: Albanci, Makedonci, Turci, Romi, itd. Programi se izvode na tri jezika: alban-skom, makedonskom i engleskom, a svi studenti upisani na SEEU mogu odabrati jezik na ko-jem žele studirati.
Cilj ovog rada je istražiti percepcije nastavnika o višejezičnom obrazovanju i tehnikama koje primjenjuju u nastavi. U literaturi se mogu pronaći preporuke za različite metode poučavanja stranih jezika ili opisi iskustava nastavnika stranih jezika. Međutim, malo je istraživanja u Makedoniji koja se bave fenomenom poučavanja u višejezičnom kontekstu usmjerenih na nastavnikove percepcije poučavanja u višejezičnim skupinama.
Istraživanje je provedeno na SEEU i korištene su dvije metode: upitnik za nastavnike i proma-tranje razredne situacije. Rezultati pokazuju da je nastavnicima poučavanje u višejezičnim skupinama izazov i zadovoljstvo.

Ključne riječi
Sveučilište jugoistočne Europe; multikulturalno obrazovanje; metode pou-čavanja; percepcije nastavnika

Hrčak ID: 91547

URI
https://hrcak.srce.hr/91547

[engleski]

Posjeta: 2.091 *