hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Konstrukcija glazbenog značenja - sociologijski osvrt na racionalistički i empiristički pristup

Goran Koletić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0976-1685 ; Student Odsjeka za sociologiju, Filozofski fakultet u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (134 KB) str. 263-272 preuzimanja: 757* citiraj
APA 6th Edition
Koletić, G. (2012). Konstrukcija glazbenog značenja - sociologijski osvrt na racionalistički i empiristički pristup. Socijalna ekologija, 21 (3), 263-272. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/93515
MLA 8th Edition
Koletić, Goran. "Konstrukcija glazbenog značenja - sociologijski osvrt na racionalistički i empiristički pristup." Socijalna ekologija, vol. 21, br. 3, 2012, str. 263-272. https://hrcak.srce.hr/93515. Citirano 03.12.2020.
Chicago 17th Edition
Koletić, Goran. "Konstrukcija glazbenog značenja - sociologijski osvrt na racionalistički i empiristički pristup." Socijalna ekologija 21, br. 3 (2012): 263-272. https://hrcak.srce.hr/93515
Harvard
Koletić, G. (2012). 'Konstrukcija glazbenog značenja - sociologijski osvrt na racionalistički i empiristički pristup', Socijalna ekologija, 21(3), str. 263-272. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/93515 (Datum pristupa: 03.12.2020.)
Vancouver
Koletić G. Konstrukcija glazbenog značenja - sociologijski osvrt na racionalistički i empiristički pristup. Socijalna ekologija [Internet]. 2012 [pristupljeno 03.12.2020.];21(3):263-272. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/93515
IEEE
G. Koletić, "Konstrukcija glazbenog značenja - sociologijski osvrt na racionalistički i empiristički pristup", Socijalna ekologija, vol.21, br. 3, str. 263-272, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/93515. [Citirano: 03.12.2020.]

Sažetak
Rad se bavi konstrukcijom glazbenog značenja kao jednom od aktualnih tema iz područja sociologije glazbe. Elaboracija se temelji na sociologijskom osvrtu na tradicionalni racionalistički i empiristički pristup konstrukciji glazbenog značenja, koji su i danas u izvjesnoj mjeri prisutni određenim znanstvenim disciplinama. Rad je kritičkog usmjerenja jer se želi ukazati na propuste i nedostatke tih pristupa pomoću teorijskih uvida iz sociologije glazbe. Kritički osvrt uključuje i prezentaciju sociologijskog pristupa koji polazi od teorijskih postavki simboličkog interakcionizma. U prvom dijelu rada teorijski se preispituje empiristički pristup, koji polazi od teze da je značenje inherentno samim tonovima, dok se u drugom dijelu obrađuje racionalistički pristup koji zastupa tezu da značenje proizlazi iz univerzalnih procesa inherentnih ljudskom umu. U završnom dijelu rada predstavlja se sociologijski pristup koji, suprotno tome, naglašava važnost i snagu socijalizacije i interakcijskih procesa koji u konačnici konstituiraju, reproduciraju i transformiraju konstrukciju glazbenog značenja. Rad završava kratkim osvrtom na sličnost sociologijskog i semiološkog pristupa u konstrukciji značenja.

Ključne riječi
empiristički pristup; glazba; konstrukcija glazbenog značenja; racionalistički pristup; sociologija glazbe

Hrčak ID: 93515

URI
https://hrcak.srce.hr/93515

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.312 *