hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Konstrukcija glazbenog značenja - sociologijski osvrt na racionalistički i empiristički pristup

Goran Koletić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0976-1685 ; Student Odsjeka za sociologiju, Filozofski fakultet u Zagrebu

Fulltext: croatian, pdf (134 KB) pages 263-272 downloads: 765* cite
APA 6th Edition
Koletić, G. (2012). Konstrukcija glazbenog značenja - sociologijski osvrt na racionalistički i empiristički pristup. Socijalna ekologija, 21 (3), 263-272. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/93515
MLA 8th Edition
Koletić, Goran. "Konstrukcija glazbenog značenja - sociologijski osvrt na racionalistički i empiristički pristup." Socijalna ekologija, vol. 21, no. 3, 2012, pp. 263-272. https://hrcak.srce.hr/93515. Accessed 20 Jan. 2021.
Chicago 17th Edition
Koletić, Goran. "Konstrukcija glazbenog značenja - sociologijski osvrt na racionalistički i empiristički pristup." Socijalna ekologija 21, no. 3 (2012): 263-272. https://hrcak.srce.hr/93515
Harvard
Koletić, G. (2012). 'Konstrukcija glazbenog značenja - sociologijski osvrt na racionalistički i empiristički pristup', Socijalna ekologija, 21(3), pp. 263-272. Available at: https://hrcak.srce.hr/93515 (Accessed 20 January 2021)
Vancouver
Koletić G. Konstrukcija glazbenog značenja - sociologijski osvrt na racionalistički i empiristički pristup. Socijalna ekologija [Internet]. 2012 [cited 2021 January 20];21(3):263-272. Available from: https://hrcak.srce.hr/93515
IEEE
G. Koletić, "Konstrukcija glazbenog značenja - sociologijski osvrt na racionalistički i empiristički pristup", Socijalna ekologija, vol.21, no. 3, pp. 263-272, 2012. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/93515. [Accessed: 20 January 2021]

Abstracts
Rad se bavi konstrukcijom glazbenog značenja kao jednom od aktualnih tema iz područja sociologije glazbe. Elaboracija se temelji na sociologijskom osvrtu na tradicionalni racionalistički i empiristički pristup konstrukciji glazbenog značenja, koji su i danas u izvjesnoj mjeri prisutni određenim znanstvenim disciplinama. Rad je kritičkog usmjerenja jer se želi ukazati na propuste i nedostatke tih pristupa pomoću teorijskih uvida iz sociologije glazbe. Kritički osvrt uključuje i prezentaciju sociologijskog pristupa koji polazi od teorijskih postavki simboličkog interakcionizma. U prvom dijelu rada teorijski se preispituje empiristički pristup, koji polazi od teze da je značenje inherentno samim tonovima, dok se u drugom dijelu obrađuje racionalistički pristup koji zastupa tezu da značenje proizlazi iz univerzalnih procesa inherentnih ljudskom umu. U završnom dijelu rada predstavlja se sociologijski pristup koji, suprotno tome, naglašava važnost i snagu socijalizacije i interakcijskih procesa koji u konačnici konstituiraju, reproduciraju i transformiraju konstrukciju glazbenog značenja. Rad završava kratkim osvrtom na sličnost sociologijskog i semiološkog pristupa u konstrukciji značenja.

Keywords
empiristički pristup; glazba; konstrukcija glazbenog značenja; racionalistički pristup; sociologija glazbe

Hrčak ID: 93515

URI
https://hrcak.srce.hr/93515

[english] [german]

Visits: 1.340 *