Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Konstrukcija glazbenog značenja - sociologijski osvrt na racionalistički i empiristički pristup

Goran Koletić orcid id orcid.org/0000-0003-0976-1685 ; Student Odsjeka za sociologiju, Filozofski fakultet u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 134 Kb

str. 263-272

preuzimanja: 1.167

citiraj


Sažetak

Rad se bavi konstrukcijom glazbenog značenja kao jednom od aktualnih tema iz područja sociologije glazbe. Elaboracija se temelji na sociologijskom osvrtu na tradicionalni racionalistički i empiristički pristup konstrukciji glazbenog značenja, koji su i danas u izvjesnoj mjeri prisutni određenim znanstvenim disciplinama. Rad je kritičkog usmjerenja jer se želi ukazati na propuste i nedostatke tih pristupa pomoću teorijskih uvida iz sociologije glazbe. Kritički osvrt uključuje i prezentaciju sociologijskog pristupa koji polazi od teorijskih postavki simboličkog interakcionizma. U prvom dijelu rada teorijski se preispituje empiristički pristup, koji polazi od teze da je značenje inherentno samim tonovima, dok se u drugom dijelu obrađuje racionalistički pristup koji zastupa tezu da značenje proizlazi iz univerzalnih procesa inherentnih ljudskom umu. U završnom dijelu rada predstavlja se sociologijski pristup koji, suprotno tome, naglašava važnost i snagu socijalizacije i interakcijskih procesa koji u konačnici konstituiraju, reproduciraju i transformiraju konstrukciju glazbenog značenja. Rad završava kratkim osvrtom na sličnost sociologijskog i semiološkog pristupa u konstrukciji značenja.

Ključne riječi

empiristički pristup; glazba; konstrukcija glazbenog značenja; racionalistički pristup; sociologija glazbe

Hrčak ID:

93515

URI

https://hrcak.srce.hr/93515

Datum izdavanja:

10.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.408 *