Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

ART-VEKSILOLOGIJA DOMAĆEGA POSTSOCIJALIZMA ILI ZASTAVA KAO SUBVERZIVAN UMJETNIČKI SIMBOL

Suzana Marjanić orcid id orcid.org/0000-0002-6158-3006 ; Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 683 Kb

str. 157-183

preuzimanja: 1.483

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 148 Kb

str. 183-183

preuzimanja: 354

citiraj


Sažetak

U članku promatram subverzivnu uporabu zastava kao izložbenoga i izvedbenoga simbola u radovima domaćih umjetnika/ica od postsocijalističkih, korporativno-kapitalističkih, tranzicijskih devedesetih, s naglaskom na razdoblju od 2005. – Cvijanovićeve naci EU zastave – do 2011. godine, zaključno sa zastavom Republike Agrokor kako su je osmislile novinarke H-Altera Mašenjka Bačić i Tamara Opačić, odnosno do bijele, potopljene hrvatske zastave Bojana Šumonje (Underwater Flag, 2012). Zamjetno je pritom da umjetnici zastavu rabe kao subverzivno sredstvo ironizacije političke moći na vlasti – i to kao fiktivne, demontažne alegorijske zastave (primjerice Nemanja Cvijanović, Nada Prlja, Mašenjka Bačić i Tamara Opačić, Zoran Pavelić, Božidar Jurjević, Bojan Šumonja); nadalje, kao realne zastave (npr. zastave i grbovi Marka Markovića, zastave u predstavama Timbuktu i Mauzer Boruta Šeparovića, slučaj Janšine/Hrvatinove zastave) ili pak kao utopijske zastave (patchwork zastava Roberta Sošića te Božja zastava Tomislava Brajnovića i njegova oca Marčela Brajnovića).

Ključne riječi

zastava; izložbena i izvedbena zastava; aktivistička umjetnost; postsocijalizam; antropologija umjetnosti

Hrčak ID:

93675

URI

https://hrcak.srce.hr/93675

Datum izdavanja:

14.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.783 *