hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Digitalna podijeljenost učenika u hrvatskim školama: razlike u korištenju računala s obzirom na neke socio-demografske varijable

Iris Marušić ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Ivana Batarelo ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (208 KB) str. 201-219 preuzimanja: 320* citiraj
APA 6th Edition
Marušić, I. i Batarelo, I. (2006). Digitalna podijeljenost učenika u hrvatskim školama: razlike u korištenju računala s obzirom na neke socio-demografske varijable. Sociologija i prostor, 44 (172/173 (2/3)), 201-219. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/93803
MLA 8th Edition
Marušić, Iris i Ivana Batarelo. "Digitalna podijeljenost učenika u hrvatskim školama: razlike u korištenju računala s obzirom na neke socio-demografske varijable." Sociologija i prostor, vol. 44, br. 172/173 (2/3), 2006, str. 201-219. https://hrcak.srce.hr/93803. Citirano 11.08.2020.
Chicago 17th Edition
Marušić, Iris i Ivana Batarelo. "Digitalna podijeljenost učenika u hrvatskim školama: razlike u korištenju računala s obzirom na neke socio-demografske varijable." Sociologija i prostor 44, br. 172/173 (2/3) (2006): 201-219. https://hrcak.srce.hr/93803
Harvard
Marušić, I., i Batarelo, I. (2006). 'Digitalna podijeljenost učenika u hrvatskim školama: razlike u korištenju računala s obzirom na neke socio-demografske varijable', Sociologija i prostor, 44(172/173 (2/3)), str. 201-219. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/93803 (Datum pristupa: 11.08.2020.)
Vancouver
Marušić I, Batarelo I. Digitalna podijeljenost učenika u hrvatskim školama: razlike u korištenju računala s obzirom na neke socio-demografske varijable. Sociologija i prostor [Internet]. 2006 [pristupljeno 11.08.2020.];44(172/173 (2/3)):201-219. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/93803
IEEE
I. Marušić i I. Batarelo, "Digitalna podijeljenost učenika u hrvatskim školama: razlike u korištenju računala s obzirom na neke socio-demografske varijable", Sociologija i prostor, vol.44, br. 172/173 (2/3), str. 201-219, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/93803. [Citirano: 11.08.2020.]

Sažetak
Analiza rezultata dobivenih istraživanjem provedenim 2003. godine na
reprezentativnom uzorku škola u Republici Hrvatskoj, ima za cilj utvrditi prisutnost
digitalne podijeljenosti među učenicima osmog razreda osnovne škole. Istraživanje
je provedeno u 121 školi iz svih hrvatskih regija, a obuhvatilo je 2.674 učenika prosječ
ne dobi od 14 godina. Teorijski dio rada predstavljaju istraživanja o digitalnoj
podijeljenosti u učeničkoj populaciji provedena u posljednjih desetak godina u
SAD i zapadnoeuropskim zemljama. Rezultati dobiveni na reprezentativnom uzorku
učenika osmog razreda upućuju na digitalnu podijeljenost s obzirom na regiju u
kojoj oni žive, veličinu mjesta, obrazovanje njihovih roditelja te spol. Zamjetno je
da veći broj učenika iz većih gradova i razvijenijih regija, te veći broj dječaka i
učenika čiji su roditelji obrazovaniji, posjeduje računala u kući te se češće koriste
računalom i internetom nego učenici iz manjih mjesta i manjerazvijenih regija, te
oni čiji su roditelji slabije obrazovani. Izrazita digitalna podijeljenost u domaćinstvima
ne odražava se toliko i u školi, jer učenicima iz manjih mjesta škola pruža više
prilike da se koriste računalom i internetom, dok se između učenika različitog spola
i različitoga obrazovnog statusa njihovih roditelja ne pravi razlika pri korištenju
informacijsko-komunikacijske tehnologije.

Ključne riječi
digitalna podijeljenost; informacijsko-komunikacijska tehnologija; spol; socio- ekonomski status; osnovnoškolsko obrazovanje

Hrčak ID: 93803

URI
https://hrcak.srce.hr/93803

[engleski] [francuski]

Posjeta: 675 *