hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Mišljenja nastavnika o nacionalnim ispitima: kvalitativna analiza

Martina Prpić ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Filip Miličević ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (207 KB) str. 221-242 preuzimanja: 321* citiraj
APA 6th Edition
Prpić, M. i Miličević, F. (2006). Mišljenja nastavnika o nacionalnim ispitima: kvalitativna analiza. Sociologija i prostor, 44 (172/173 (2/3)), 221-242. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/93827
MLA 8th Edition
Prpić, Martina i Filip Miličević. "Mišljenja nastavnika o nacionalnim ispitima: kvalitativna analiza." Sociologija i prostor, vol. 44, br. 172/173 (2/3), 2006, str. 221-242. https://hrcak.srce.hr/93827. Citirano 11.08.2020.
Chicago 17th Edition
Prpić, Martina i Filip Miličević. "Mišljenja nastavnika o nacionalnim ispitima: kvalitativna analiza." Sociologija i prostor 44, br. 172/173 (2/3) (2006): 221-242. https://hrcak.srce.hr/93827
Harvard
Prpić, M., i Miličević, F. (2006). 'Mišljenja nastavnika o nacionalnim ispitima: kvalitativna analiza', Sociologija i prostor, 44(172/173 (2/3)), str. 221-242. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/93827 (Datum pristupa: 11.08.2020.)
Vancouver
Prpić M, Miličević F. Mišljenja nastavnika o nacionalnim ispitima: kvalitativna analiza. Sociologija i prostor [Internet]. 2006 [pristupljeno 11.08.2020.];44(172/173 (2/3)):221-242. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/93827
IEEE
M. Prpić i F. Miličević, "Mišljenja nastavnika o nacionalnim ispitima: kvalitativna analiza", Sociologija i prostor, vol.44, br. 172/173 (2/3), str. 221-242, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/93827. [Citirano: 11.08.2020.]

Sažetak
U sklopu provedbe nacionalnih ispita 2006. godine, provedeno je i istraži
vanje o mišljenju nastavnika o njima. U jednom dijelu upitnika nastavnici su zamoljeni da iznesu
svoje komentare o nacionalnim ispitima te svoja iskustvu o radu u školstvu. Važnost nastavnika je
sagledana u kontekstu teorije ljudskog kapitala. Iskustvo, promišljanja i stavovi nastavnika
predstavljaju doprinos razvoju kvalitete obrazovnog sustava, ali i doprinos što boljem uvo|enju
sustava vanjskog vrednovanja. Rezultati kvalitativne analize njihovih stavova upućuju na generalno
pozitivan odnos prema uvođenju nacionalnih ispita i državne mature. Ipak, neke od primjedbi
zajedničke su svim nastavnicima i ćesto se pojavljuju u komentarima. Naime, oni smatraju da informacije o ispitima učenici trebaju dobiti navrijeme te predlažu usklađivanje ispita s udžbenicima i
programom. Više primjedbi nalazimo pri komentiranju uvjeta rada u
školi. Izraženo je i nezadovoljstvo preopširnim nastavnim programima, prevelikim razrednim
odjelima, slabom tehničkom opremljenočću škola, slabim ili različitim predznanjem učenika koji se
upisuju u gimnazije. No ipak je zajednički stav nastavnika da su nacionalni ispiti iskorak prema
podizanju kvalitete obrazovnog sustava.

Ključne riječi
obrazovanje; nacionalni ispiti; ljudski kapital; mišljenja nastavnika; kvalitativna analiza; vanjsko vrednovanje

Hrčak ID: 93827

URI
https://hrcak.srce.hr/93827

[engleski] [francuski]

Posjeta: 713 *