Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Socijalna dimenzija “Bolonjskog procesa” i (ne)jednakost šansi za visoko obrazovanje: neka hrvatska iskustva

Saša Puzić orcid id orcid.org/0000-0001-7231-7312 ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Karin Doolan ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu
Danijela Dolenec ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 223 Kb

str. 243-260

preuzimanja: 2.095

citiraj


Sažetak

Osnovni cilj rada jest ukazati na važnost socijalne dimenzije u reformi visokog
školstva u Hrvatskoj i Europi. Pritom valja imati na umu činjenicu da je iznalaž
enje europskih političkih preporuka za poboljšanje kvalitete i pravednosti javnih
sustava visokog obrazovanja osnovna zadaća ministarskih konvencija Bolonjskoga
procesa. Sukladno tome, u radu se pokušava odgovoriti na pitanja pridonose li, na
normativnoj razini, institucije visokog obrazovanja uklanjanju nejednakosti u pristupu
i sudjelovanju u visokom obrazovanju, odnosno na koji se način učešće u visokoš
kolskom obrazovanju posreduje višim društvenim statusom. Analizi ovih pitanja
pristupa se u tri koraka: najprije se, na osnovi analize službenih dokumenata Bolonjskog
procesa, konceptualno određuje što je to “socijalna dimenzija” visokog
obrazovanja; potom se daje kratak pregled karakterističnih teorijskih pristupa vezanih
uz tematiku obrazovne i socijalne nejednakosti; na kraju se analiziraju neki normativni
aspekti sustava visokog obrazovanja u Hrvatskoj i dostupni empirijski podaci
vezani uz socijalne karakteristike hrvatskih studenata/ica.

Ključne riječi

visoko školstvo; Bolonjski proces; socijalna dimenzija; Bernstein; Bourdieu; kulturni kapital; kulturna reprodukcija; društveno isključivanje, statusne grupe; studentska populacija

Hrčak ID:

93828

URI

https://hrcak.srce.hr/93828

Datum izdavanja:

22.12.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski francuski

Posjeta: 4.728 *