Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Hard knowledge, soft values

Mladen Domazet orcid id orcid.org/0000-0002-9870-9485 ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu


Puni tekst: engleski pdf 221 Kb

str. 505-524

preuzimanja: 908

citiraj


Sažetak

Rad uspoređuje dva područja školskog obrazovanja (kao paradigme “tvrdih” i “mekih”
predmeta), prirodne znanosti i odgoj za građanstvo (popularnije, “političko obrazovanje”),
obzirom na njihove epistemološke i moralne temelje. Na početku je izražen kontrast izmeđ
u svjetonazora implicitnih u spomenuta dva predmeta unutar školske zajednice. Potom
se istražuju epistemološki problemi zajednički obama predmetima, te se daje pregled
rasprave između epistemološkog relativizma i “naturalizma” (koji je oblik fundacionalizma)
vezane uz znanje u prirodnim znanostima. Kroz pregled općih filozofijskih načela u pozadini
izbora sadržaja za školske predmete, uvodi se pitanje vrijednosti kao i epistemiški i
etički važnog aspekta školskog obrazovanja. Analiza koja se na to nadovezuje nastoji pokazati
da čak i u ovom pogledu postoji više sličnosti između “mekih” i “tvrdih” predmeta
nego se standardno pretpostavlja.

Ključne riječi

prirodne znanosti; odgoj za građanstvo; naturalizam; relativizam; znanje; vrijednosti

Hrčak ID:

94057

URI

https://hrcak.srce.hr/94057

Datum izdavanja:

17.2.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski francuski

Posjeta: 1.699 *