hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Narodno kazalište u Zadru od 1945. do 1955. godine

Teodora Vigato

Puni tekst: hrvatski, pdf (217 KB) str. 323-349 preuzimanja: 886* citiraj
APA 6th Edition
Vigato, T. (2012). Narodno kazalište u Zadru od 1945. do 1955. godine. Radovi Zavoda za povijesne znanosti HAZU u Zadru, (54), 323-349. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/94496
MLA 8th Edition
Vigato, Teodora. "Narodno kazalište u Zadru od 1945. do 1955. godine." Radovi Zavoda za povijesne znanosti HAZU u Zadru, vol. , br. 54, 2012, str. 323-349. https://hrcak.srce.hr/94496. Citirano 12.08.2020.
Chicago 17th Edition
Vigato, Teodora. "Narodno kazalište u Zadru od 1945. do 1955. godine." Radovi Zavoda za povijesne znanosti HAZU u Zadru , br. 54 (2012): 323-349. https://hrcak.srce.hr/94496
Harvard
Vigato, T. (2012). 'Narodno kazalište u Zadru od 1945. do 1955. godine', Radovi Zavoda za povijesne znanosti HAZU u Zadru, (54), str. 323-349. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/94496 (Datum pristupa: 12.08.2020.)
Vancouver
Vigato T. Narodno kazalište u Zadru od 1945. do 1955. godine. Radovi Zavoda za povijesne znanosti HAZU u Zadru [Internet]. 2012 [pristupljeno 12.08.2020.];(54):323-349. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/94496
IEEE
T. Vigato, "Narodno kazalište u Zadru od 1945. do 1955. godine", Radovi Zavoda za povijesne znanosti HAZU u Zadru, vol., br. 54, str. 323-349, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/94496. [Citirano: 12.08.2020.]

Sažetak
Osnivanje Narodnoga kazališta u Zadru nakon Drugoga svjetskog rata imalo je zadaću obnoviti gotovo iščezli hrvatski jezik i kulturu u javnom životu nakon dvadesetogodišnje talijanske okupacije. S druge pak strane trebao se kazalištem propagirati duh novih ideja koje su u komunističku Hrvatsku i Jugoslaviju dolazile uglavnom iz Sovjetskog Saveza. Prvih par godina kazališnog života u Zadru poletne su godine u stvaranju ansambla, publike i kritike, a potom je uslijedila velika kriza. S jedne su strane bili kadrovski problemi, a s druge strane osiromašena zemlja u kojoj je trebalo mnogo umješnosti kako bi se napravila scenografija za novu premijeru. U Zadar godine 1954. iz Zagreba dolazi redatelj Miro Marotti, a nekako u isto vrijeme u kazalištu počinje raditi scenograf Zdenko Venturini. Umjetnički osnaženi pred kraj prvoga desetljeća, s pozornice su počeli uklanjati diletantizam, šablonizirani glumački postupci i preživjela scenska artificijelnost. Autorica posebno analizira novu publiku te govori o kazališnoj kritici koja ima posebne kriterije vrjednovanja odigranih predstava.

Ključne riječi
Narodno kazalište u Zadru; repertoar, publika; kazališna kritika; komunistička Jugoslavija; 1945. – 1955

Hrčak ID: 94496

URI
https://hrcak.srce.hr/94496

[engleski]

Posjeta: 1.192 *