Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Treniranje u uvjetima kontinuuma otežavajućega kontekstualnog utjecaja: usporedba triju različitih načina vježbanja na satovima tjelesne i zdravstvene kulture u osnovnim školama

Esmaeel Saemi ; Department of Physical Education & Sport Science, Shahid Chamran University of Ahvaz, Iran
Jared M. Porter ; Department of Kinesiology, Southern Illinois University Carbondale, USA
Ahmad Ghotbi Varzaneh ; Department of Physical Education & Sport Science, Shahid Chamran University of Ahvaz, Iran
Mehdi Zarghami ; Department of Physical Education & Sport Science, Shahid Chamran University of Ahvaz, Iran
Parvaneh Shafinia ; Department of Physical Education & Sport Science, Shahid Chamran University of Ahvaz, Iran


Puni tekst: engleski pdf 816 Kb

str. 191-198

preuzimanja: 1.645

citiraj


Sažetak

Premalo je istraživanja koja su ispitivala učinke kontekstualnog utjecaja na učenje motoričkih znanja u djece. Rezultati tih istraživanja bili su proturječni. Cilj ovog istraživanja bilo je daljnje istraživanje
učinaka kontekstualnog utjecaja na djecu koja uče osnovna motorička znanja na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture. Učenici osnovnih škola (N=36) vježbali su osnovno bacanja loptice jednom rukom iznad glave u uvjetima tradicionalne, blokirane ili nasumične strukture kontekstualnog utjecaja. Rezultati tih učenika uspoređeni su s rezultatima treće grupe ispitanika koji su izvodili/vježbali isti motorički
zadatak u uvjetima sustavnog povećanja otežavajućega kontekstualnog utjecaja. Rezultati su pokazali da su sve tri grupe ispitanika napredovale tijekom vježbanja. Rezultati finalnog mjerenja pokazali su
također da je veći napredak zabilježen u grupi koja je vježbala u uvjetima sustavnog povećanja otežavajućega kontekstualnog utjecaja. Rezultati ovog istraživanja proširuju spoznaje dosadašnjih znanstvenih
istraživanja ukazivanjem na činjenicu da djeca mogu učiti motorička znanja u uvjetima sustavnog povećanja otežavajućega kontekstualnog
utjecaja. U članku su raspravljene teorijske osnove eksperimenta i praktičan doprinos dobivenih znanstvenih spoznaja te su predstavljene preporuke za daljnja znanstvena istraživanja.

Ključne riječi

osnovno bacanje iznad glave; motoričko učenje; djeca; sport

Hrčak ID:

94557

URI

https://hrcak.srce.hr/94557

Datum izdavanja:

31.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.707 *