Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

GLOBALNO OBRAZOVANJE U PROGRAMU OBRAZOVANJA UČITELJA ZA PREDMET UPOZNAVANJE DRUŠTVA U TURSKOJ

Selahattin Kaymakci ; Karadeniz Technical University, Fatih Faculty of Education, Turkey


Puni tekst: engleski pdf 830 Kb

str. 817-854

preuzimanja: 479

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 830 Kb

str. 817-854

preuzimanja: 392

citiraj


Sažetak

Globalno je obrazovanje aktualna tema u Turskoj, a istraživanja u području globalnog obrazovanja značajno su se povećala u posljednjih deset godina. Točnije, proces pristupanja Europskoj Uniji te brze i značajne promjene u području znanosti, tehnologije i komunikacije potaknuli su taj proces istraživanja. Kao rezultat, u periodu od 2004. do 2007. u Turskoj je došlo do promjena kurikula za osnovne i srednje škole, te fakultete. U tom kontekstu, cilj ovog istraživanja je prepoznati kvalitetu globalnog obrazovanja u turskim programima za obrazovanje učitelja za predmet Upoznavanje društva . U istraživanju smo se koristili kvalitativnim metodama istraživanja te metodom analize slučaja. Izvore podataka dobili smo analizom dokumenata te polustandardiziranog intervjua. Analizirani dokumenti odnose se na turske programe za obrazovanje učitelja za predmet Upoznavanje društva te kurikule. Polustrukturirani razgovori bili su provedeni s pet profesora na različitim turskim fakultetima, pet nastavnika Upoznavanja društva koji su diplomirali na raznim sveučilištima u Turskoj te pet studenata na četvrtoj godini studija na različitim fakultetima za vrijeme proljetnog semestra 2009./2010. akademske godine. Sudionici u ovom istraživanju određeni su metodom „snowball“ (gruda snijega). Podatci su analizirani prema sadržaju, a rezultati su pokazali da aktualni programi za obrazovanje nastavnika za predmet Upoznavanje društva u Turskoj ne dosežu razinu kojom bi omogućili zadovoljavajuće globalno obrazovanje.

Ključne riječi

globalno obrazovanje; Upoznavanje društva; program obrazovanja učitelja; Turska

Hrčak ID:

94325

URI

https://hrcak.srce.hr/94325

Datum izdavanja:

23.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.710 *