hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

NOK i vjeronauk: religiozna kompetencija u školskom vjeronauku

Jadranka Garmaz ; Katolički bogoslovni fakultet, Sveučilište u Splitu

Puni tekst: hrvatski, pdf (276 KB) str. 427-451 preuzimanja: 574* citiraj
APA 6th Edition
Garmaz, J. (2012). NOK i vjeronauk: religiozna kompetencija u školskom vjeronauku. Crkva u svijetu, 47 (4), 427-451. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/94864
MLA 8th Edition
Garmaz, Jadranka. "NOK i vjeronauk: religiozna kompetencija u školskom vjeronauku." Crkva u svijetu, vol. 47, br. 4, 2012, str. 427-451. https://hrcak.srce.hr/94864. Citirano 06.12.2019.
Chicago 17th Edition
Garmaz, Jadranka. "NOK i vjeronauk: religiozna kompetencija u školskom vjeronauku." Crkva u svijetu 47, br. 4 (2012): 427-451. https://hrcak.srce.hr/94864
Harvard
Garmaz, J. (2012). 'NOK i vjeronauk: religiozna kompetencija u školskom vjeronauku', Crkva u svijetu, 47(4), str. 427-451. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/94864 (Datum pristupa: 06.12.2019.)
Vancouver
Garmaz J. NOK i vjeronauk: religiozna kompetencija u školskom vjeronauku. Crkva u svijetu [Internet]. 2012 [pristupljeno 06.12.2019.];47(4):427-451. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/94864
IEEE
J. Garmaz, "NOK i vjeronauk: religiozna kompetencija u školskom vjeronauku", Crkva u svijetu, vol.47, br. 4, str. 427-451, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/94864. [Citirano: 06.12.2019.]

Sažetak
U skladu s obrazovnim promjenama u svijetu, i hrvatski
Nacionalni okvirni kurikulum donosi značajnu promjenu obrazovne
paradigme: prelazak na kompetencijski sustav, učenička postignuća
i ishode učenja. Ekonomski i gospodarstveno uvjetovana promjena
obrazovne paradigme duboko mijenja sadržaje, načine i svrhu
učenja i poučavanja u školi. Tragom tih promjena autor u članku
analizira dimenzije religioznog učenja i ističe specifični sadržaj
religiozne kompetencije u školskom vjeronauku. Metoda je
prikazivačka i analitička. Rad se sastoji od tri poglavlja. U prvom
se skicira religiozno obrazovanje i nove smjernice obrazovanja kao
obrazovni standardi i kompetencije. U tom okviru autor odgovara
na pitanje: što je religiozno obrazovanje? Vjeronauk cilja izgradnji
kompleksne religiozne orijentacije koja pretpostavlja posjedovanje
strukturiranog religioznog znanja i sposobnost individualnog
pounutarnjenja religiozne tradicije. Religiozno znanje u semantičkoj,
sintaktičkoj i pragmatičkoj dimenziji sadržaj je drugog poglavlja.
Treće poglavlje raščlanjuje dimenzije religiozne kompetencije u
školskom vjeronauku: obrazovno znanje u sveobuhvatnom smislu
- znanje kao orijentacijska veličina za osobno tumačenje svijeta i
kao motivacija za doživotno sučeljavanje s religioznim sadržajima;
sposobnost izražavanja vlastitih religioznih sposobnosti i nadarenosti;
sposobnost aktiviranja u religioznoj zajednici; izgradnju religiozne komunikacijske sposobnosti te religiozno motivirano
oblikovanje života. Na kraju se skiciraju smjernice za razvoj religiozne
kompetencije u školskom vjeronauku.

Ključne riječi
obrazovni standardi; kompetencije; religiozno obrazovanje; vjeronauk; religiozna kompetencija

Hrčak ID: 94864

URI
https://hrcak.srce.hr/94864

[engleski]

Posjeta: 1.042 *