hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication

OSNAŽIVANJE ULOGE BUDUĆIH ODGAJATELJA U OČUVANJU MENTALNOG ZDRAVLJA PREDŠKOLSKE DJECE: PROMJENE STUDIJSKOG PROGRAMA

Sanja Tatalović Vorkapić ; Učiteljski fakultet, Rijeka, Hrvatska
Nataša Vlah ; Učiteljski fakultet, Rijeka, Hrvatska
Lidija Vujičić ; Učiteljski fakultet, Rijeka, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (266 KB) pages 130-143 downloads: 1.373* cite
APA 6th Edition
Tatalović Vorkapić, S., Vlah, N. & Vujičić, L. (2012). OSNAŽIVANJE ULOGE BUDUĆIH ODGAJATELJA U OČUVANJU MENTALNOG ZDRAVLJA PREDŠKOLSKE DJECE: PROMJENE STUDIJSKOG PROGRAMA. Život i škola, LVIII (28), 130-143. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/95248
MLA 8th Edition
Tatalović Vorkapić, Sanja, et al. "OSNAŽIVANJE ULOGE BUDUĆIH ODGAJATELJA U OČUVANJU MENTALNOG ZDRAVLJA PREDŠKOLSKE DJECE: PROMJENE STUDIJSKOG PROGRAMA." Život i škola, vol. LVIII, no. 28, 2012, pp. 130-143. https://hrcak.srce.hr/95248. Accessed 14 May 2021.
Chicago 17th Edition
Tatalović Vorkapić, Sanja, Nataša Vlah and Lidija Vujičić. "OSNAŽIVANJE ULOGE BUDUĆIH ODGAJATELJA U OČUVANJU MENTALNOG ZDRAVLJA PREDŠKOLSKE DJECE: PROMJENE STUDIJSKOG PROGRAMA." Život i škola LVIII, no. 28 (2012): 130-143. https://hrcak.srce.hr/95248
Harvard
Tatalović Vorkapić, S., Vlah, N., and Vujičić, L. (2012). 'OSNAŽIVANJE ULOGE BUDUĆIH ODGAJATELJA U OČUVANJU MENTALNOG ZDRAVLJA PREDŠKOLSKE DJECE: PROMJENE STUDIJSKOG PROGRAMA', Život i škola, LVIII(28), pp. 130-143. Available at: https://hrcak.srce.hr/95248 (Accessed 14 May 2021)
Vancouver
Tatalović Vorkapić S, Vlah N, Vujičić L. OSNAŽIVANJE ULOGE BUDUĆIH ODGAJATELJA U OČUVANJU MENTALNOG ZDRAVLJA PREDŠKOLSKE DJECE: PROMJENE STUDIJSKOG PROGRAMA. Život i škola [Internet]. 2012 [cited 2021 May 14];LVIII(28):130-143. Available from: https://hrcak.srce.hr/95248
IEEE
S. Tatalović Vorkapić, N. Vlah and L. Vujičić, "OSNAŽIVANJE ULOGE BUDUĆIH ODGAJATELJA U OČUVANJU MENTALNOG ZDRAVLJA PREDŠKOLSKE DJECE: PROMJENE STUDIJSKOG PROGRAMA", Život i škola, vol.LVIII, no. 28, pp. 130-143, 2012. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/95248. [Accessed: 14 May 2021]

Abstracts
Osnovni cilj unaprjeđenja studijskih programa jest nastojanje da se osigura razvoj
svih onih kompetencija koje su potrebne za adekvatno profesionalno djelovanje i razvoj. Studijski
program Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Učiteljskog fakulteta u Rijeci
uključuje izborni kolegij Razvojna psihopatologija, a on se prvi put izvodio u akademskoj
2010./2011. godini. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati stavove budućih odgajatelja o njihovoj
ulozi u očuvanje mentalnog zdravlja djece te o svrsishodnosti odslušanog kolegija u
tom kontekstu.
U istraživanju su sudjelovala 32 studenta (2 muškog i 30 ženskog spola) prosječne dobi od 22
godine. Primijenjena je anketa od 15 pitanja zatvorenog tipa. Sudjelovanje u anketi bilo je
dobrovoljno i anonimno, a popunjavanje je trajalo 5 minuta.
Rezultati ankete potvrdili su hipotezu o korisnosti i adekvatnosti novog kolegija pri oblikovanju
kompetencija koje su budućim odgajateljima potrebne za očuvanje mentalnog
zdravlja djece. Općenito, sve su procjene visoke i vrlo visoke, što ukazuje na sljedeće: a) da
su budući odgajatelji visoko senzibilizirani na svoju preventivnu ulogu po pitanju ranog
uočavanja i prepoznavanja rizičnih ponašanja kod djece predškolske dobi; b) da smatraju
kako su njihove kompetencije pri očuvanju mentalnog zdravlja djece osnažene; c) te da im je
u tome značajno pomogao upravo kolegij Razvojna psihopatologija.

Keywords
očuvanje mentalnog zdravlja djece; razvojna psihopatologija; studijski program; uloga odgajatelja

Hrčak ID: 95248

URI
https://hrcak.srce.hr/95248

[english] [german]

Visits: 2.356 *