hrcak mascot   Srce   HID

Izlaganje sa skupa

Obrazovanje je moralni pojam

Maja Žitinski

Puni tekst: engleski, pdf (95 KB) str. 137-141 preuzimanja: 844* citiraj
APA 6th Edition
Žitinski, M. (2006). Education is a moral concept. Informatologia, 39 (3), 137-141. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/9166
MLA 8th Edition
Žitinski, Maja. "Education is a moral concept." Informatologia, vol. 39, br. 3, 2006, str. 137-141. https://hrcak.srce.hr/9166. Citirano 18.08.2019.
Chicago 17th Edition
Žitinski, Maja. "Education is a moral concept." Informatologia 39, br. 3 (2006): 137-141. https://hrcak.srce.hr/9166
Harvard
Žitinski, M. (2006). 'Education is a moral concept', Informatologia, 39(3), str. 137-141. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/9166 (Datum pristupa: 18.08.2019.)
Vancouver
Žitinski M. Education is a moral concept. Informatologia [Internet]. 2006 [pristupljeno 18.08.2019.];39(3):137-141. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/9166
IEEE
M. Žitinski, "Education is a moral concept", Informatologia, vol.39, br. 3, str. 137-141, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/9166. [Citirano: 18.08.2019.]

Sažetak
Svako znanje je informativno, ali obrazovanje ne postoji jedino zato da bi samo odrazilo društvene vrijednosti. Obrazovanje se prvenstveno odnosi na uvođenje u ono što je vrijedno pod uvjetom da se transmitirani sadržaj uči na moralno prihvatljiv način. To znači da obrazovanje mora uključiti i normativne aspekte koji mu daju svrhu, te osigurati da će upletene strane očuvati svoju moralnu autonomnost. Zato je obrazovanje vrsta komunikacije koja definira ulogu pojedinca u društvu. Referat jasno razlikuje nasilni aspekt obrazovanja od moralnog aspekta obrazovanja. Kako bi se razvila racionalnost te izbjegla pristranost pa prema tome i represivni društveni utjecaj, obrazovanje treba pridonijeti tome rastu integritera i oformljenju neovisnosti duha. Budući da se obrazovanje od indoktrinacije ne može razlikovati po metodi, mora se razlikovati po ciljevima. Obrazovanje mora podržavati takav pristup koji će se suprostavljati pokušajima indoktrinatora da kontrolira sustave stvaranja znanja na način koji služi njihovim interesima za razliku od interesa javnosti.

Ključne riječi
građansko obrazovanje; moralna ravnopravnost; nepristranost; racionalnost; suštinske vrijednosti; instrumentalna prava; ideologija-sloboda

Hrčak ID: 9166

URI
https://hrcak.srce.hr/9166

[engleski]

Posjeta: 1.912 *