hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.21 No.4 (118) Prosinac 2012.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.21.4.08

ODNOS EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI I PREPOZNAVANJA EMOCIJA U GLAZBI

Snježana DOBROTA ; Filozofski fakultet, Split
Ina REIĆ ERCEGOVAC ; Filozofski fakultet, Split

Puni tekst: hrvatski, pdf (192 KB) str. 969-988 preuzimanja: 1.665* citiraj
APA 6th Edition
DOBROTA, S. i REIĆ ERCEGOVAC, I. (2012). ODNOS EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI I PREPOZNAVANJA EMOCIJA U GLAZBI. Društvena istraživanja, 21 (4 (118)), 969-988. https://doi.org/10.5559/di.21.4.08
MLA 8th Edition
DOBROTA, Snježana i Ina REIĆ ERCEGOVAC. "ODNOS EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI I PREPOZNAVANJA EMOCIJA U GLAZBI." Društvena istraživanja, vol. 21, br. 4 (118), 2012, str. 969-988. https://doi.org/10.5559/di.21.4.08. Citirano 22.09.2018.
Chicago 17th Edition
DOBROTA, Snježana i Ina REIĆ ERCEGOVAC. "ODNOS EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI I PREPOZNAVANJA EMOCIJA U GLAZBI." Društvena istraživanja 21, br. 4 (118) (2012): 969-988. https://doi.org/10.5559/di.21.4.08
Harvard
DOBROTA, S., i REIĆ ERCEGOVAC, I. (2012). 'ODNOS EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI I PREPOZNAVANJA EMOCIJA U GLAZBI', Društvena istraživanja, 21(4 (118)), str. 969-988. doi: https://doi.org/10.5559/di.21.4.08
Vancouver
DOBROTA S, REIĆ ERCEGOVAC I. ODNOS EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI I PREPOZNAVANJA EMOCIJA U GLAZBI. Društvena istraživanja [Internet]. 30.12.2012. [pristupljeno 22.09.2018.];21(4 (118)):969-988. doi: https://doi.org/10.5559/di.21.4.08
IEEE
S. DOBROTA i I. REIĆ ERCEGOVAC, "ODNOS EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI I PREPOZNAVANJA EMOCIJA U GLAZBI", Društvena istraživanja, vol.21, br. 4 (118), str. 969-988, prosinac 2012. [Online]. doi: https://doi.org/10.5559/di.21.4.08

Sažetak
Cilj je ovog rada bio istražiti odnos između prepoznavanja emocija u glazbi i rezultata na standardnim mjerama emocionalne kompetentnosti. U istraživanju je sudjelovalo 329 studenata, koji su najprije ispunili Upitnik emocionalne kompetentnosti (Takšić, 2002.), a zatim i Upitnik za procjenu glazbenih ulomaka tijekom slušanja šest ulomaka klasične glazbe različita emocionalnog ugođaja. Zadatak sudionika bio je navesti dominantnu emociju koju su prepoznali u glazbenom ulomku te označiti je li im glazbeni ulomak poznat otprije. Rezultati su pokazali da poznatost glazbenih ulomaka uglavnom nije utjecala na prepoznavanje emocija u glazbi, a sudionici su s najvećom točnosti prepoznali emociju sreće, zatim tuge, a s najmanjom točnosti emociju straha. Potvrđena je i glavna pretpostavka istraživanja o odnosu prepoznavanja emocija u glazbi i rezultata na Upitniku emocionalne kompetentnosti, pri čemu je utvrđeno da sudionici koji su iskazali veću točnost prepoznavanja emocija u glazbi postižu i više rezultate na Upitniku emocionalne kompetentnosti, posebno na podskali sposobnosti razumijevanja i uočavanja emocija, gdje je utvrđena značajna razlika u prepoznavanju svih triju osnovnih emocija iz glazbe. Značajne su korelacije dobivene između rezultata svih podskala Upitnika emocionalne kompetentnosti i sposobnosti prepoznavanja emocija u glazbi, osim povezanosti između sposobnosti upravljanja i regulacije emocija i sposobnosti prepoznavanja tuge u glazbi.

Ključne riječi
emocije; emocionalna kompetentnost; glazba

Hrčak ID: 95292

URI
https://hrcak.srce.hr/95292

[engleski]

Posjeta: 2.651 *