hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : journal for general social issues, Vol.21 No.4 (118) December 2012.

Original scientific paper
https://doi.org/10.5559/di.21.4.08

ODNOS EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI I PREPOZNAVANJA EMOCIJA U GLAZBI

Snježana DOBROTA ; Filozofski fakultet, Split
Ina REIĆ ERCEGOVAC ; Filozofski fakultet, Split

Fulltext: croatian, pdf (192 KB) pages 969-988 downloads: 1.711* cite
APA 6th Edition
DOBROTA, S. & REIĆ ERCEGOVAC, I. (2012). ODNOS EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI I PREPOZNAVANJA EMOCIJA U GLAZBI. Društvena istraživanja, 21 (4 (118)), 969-988. https://doi.org/10.5559/di.21.4.08
MLA 8th Edition
DOBROTA, Snježana and Ina REIĆ ERCEGOVAC. "ODNOS EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI I PREPOZNAVANJA EMOCIJA U GLAZBI." Društvena istraživanja, vol. 21, no. 4 (118), 2012, pp. 969-988. https://doi.org/10.5559/di.21.4.08. Accessed 10 Dec. 2018.
Chicago 17th Edition
DOBROTA, Snježana and Ina REIĆ ERCEGOVAC. "ODNOS EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI I PREPOZNAVANJA EMOCIJA U GLAZBI." Društvena istraživanja 21, no. 4 (118) (2012): 969-988. https://doi.org/10.5559/di.21.4.08
Harvard
DOBROTA, S., and REIĆ ERCEGOVAC, I. (2012). 'ODNOS EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI I PREPOZNAVANJA EMOCIJA U GLAZBI', Društvena istraživanja, 21(4 (118)), pp. 969-988. doi: https://doi.org/10.5559/di.21.4.08
Vancouver
DOBROTA S, REIĆ ERCEGOVAC I. ODNOS EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI I PREPOZNAVANJA EMOCIJA U GLAZBI. Društvena istraživanja [Internet]. 2012 [cited 2018 December 10];21(4 (118)):969-988. doi: https://doi.org/10.5559/di.21.4.08
IEEE
S. DOBROTA and I. REIĆ ERCEGOVAC, "ODNOS EMOCIONALNE KOMPETENTNOSTI I PREPOZNAVANJA EMOCIJA U GLAZBI", Društvena istraživanja, vol.21, no. 4 (118), pp. 969-988, 2012. [Online]. doi: https://doi.org/10.5559/di.21.4.08

Abstracts
Cilj je ovog rada bio istražiti odnos između prepoznavanja emocija u glazbi i rezultata na standardnim mjerama emocionalne kompetentnosti. U istraživanju je sudjelovalo 329 studenata, koji su najprije ispunili Upitnik emocionalne kompetentnosti (Takšić, 2002.), a zatim i Upitnik za procjenu glazbenih ulomaka tijekom slušanja šest ulomaka klasične glazbe različita emocionalnog ugođaja. Zadatak sudionika bio je navesti dominantnu emociju koju su prepoznali u glazbenom ulomku te označiti je li im glazbeni ulomak poznat otprije. Rezultati su pokazali da poznatost glazbenih ulomaka uglavnom nije utjecala na prepoznavanje emocija u glazbi, a sudionici su s najvećom točnosti prepoznali emociju sreće, zatim tuge, a s najmanjom točnosti emociju straha. Potvrđena je i glavna pretpostavka istraživanja o odnosu prepoznavanja emocija u glazbi i rezultata na Upitniku emocionalne kompetentnosti, pri čemu je utvrđeno da sudionici koji su iskazali veću točnost prepoznavanja emocija u glazbi postižu i više rezultate na Upitniku emocionalne kompetentnosti, posebno na podskali sposobnosti razumijevanja i uočavanja emocija, gdje je utvrđena značajna razlika u prepoznavanju svih triju osnovnih emocija iz glazbe. Značajne su korelacije dobivene između rezultata svih podskala Upitnika emocionalne kompetentnosti i sposobnosti prepoznavanja emocija u glazbi, osim povezanosti između sposobnosti upravljanja i regulacije emocija i sposobnosti prepoznavanja tuge u glazbi.

Keywords
emocije; emocionalna kompetentnost; glazba

Hrčak ID: 95292

URI
https://hrcak.srce.hr/95292

[english]

Visits: 2.735 *