Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Razvoj modnog novinarstva od 1900. do 1940.


Puni tekst: hrvatski pdf 248 Kb

str. 40-47

preuzimanja: 1.887

citiraj


Sažetak

Rad istražuje povijesne uvjete nastanka modnog novinarstva i modnih časopisa u razdoblju od 1900. –
1940. Cilj je ukazati na najvažnije čimbenike nastanka modnih časopisa i njihov utjecaj na poimanje mode
i ljepote kao „ženske“ preokupacije. U tri poglavlja razvoj modnih časopisa povezuje se s ključnim
trenucima povijesti Zapada i njegova utjecaja na (poglavito američko) tržište. To su prije svega razvoj
tehnologije, tiskanih i filmskih medija. Iako su modni časopisi nastali prvotno kao lifestyle časopisi za
društvenu elitu (Vogue), usmjereni su prvenstveno na žene. Usprkos emancipaciji, ženska uloga je pritom
određena postavljanjem mode kao efemerne, prolazne djelatnosti, čiji pokretač postaje masovna industrija
koja generira putem novina i filma nove trendove.

Ključne riječi

modno novinarstvo; industrijalizacija; emancipacija žene; moda; trend

Hrčak ID:

95873

URI

https://hrcak.srce.hr/95873

Datum izdavanja:

25.1.2013.

Posjeta: 2.892 *