hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Uloga publika u upravljanju medijima: zapostavljena dimenzija medijske pismenosti

Uwe Hasebrink ; Institut Hans Bredow, Sveučilište u Hamburgu, Hamburg, Njemačka

Puni tekst: engleski, pdf (359 KB) str. 58-72 preuzimanja: 2.092* citiraj
APA 6th Edition
Hasebrink, U. (2012). The Role of the Audience within Media Governance: The Neglected Dimension of Media Literacy. Medijske studije, 3 (6), 58-72. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/96365
MLA 8th Edition
Hasebrink, Uwe. "The Role of the Audience within Media Governance: The Neglected Dimension of Media Literacy." Medijske studije, vol. 3, br. 6, 2012, str. 58-72. https://hrcak.srce.hr/96365. Citirano 09.04.2020.
Chicago 17th Edition
Hasebrink, Uwe. "The Role of the Audience within Media Governance: The Neglected Dimension of Media Literacy." Medijske studije 3, br. 6 (2012): 58-72. https://hrcak.srce.hr/96365
Harvard
Hasebrink, U. (2012). 'The Role of the Audience within Media Governance: The Neglected Dimension of Media Literacy', Medijske studije, 3(6), str. 58-72. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/96365 (Datum pristupa: 09.04.2020.)
Vancouver
Hasebrink U. The Role of the Audience within Media Governance: The Neglected Dimension of Media Literacy. Medijske studije [Internet]. 2012 [pristupljeno 09.04.2020.];3(6):58-72. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/96365
IEEE
U. Hasebrink, "The Role of the Audience within Media Governance: The Neglected Dimension of Media Literacy", Medijske studije, vol.3, br. 6, str. 58-72, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/96365. [Citirano: 09.04.2020.]

Sažetak
Poimanje medijske pismenosti često uključuje i dimenziju participacije medijskih korisnika u regulaciji medija ili, šire, u upravljanju medijima. Pritom pismenost ne znači samo to da medijski korisnici imaju mogućnost sudjelovanja u komunikaciji koja je povezana s medijima nego i da su uključeni u oblikovanje tehničkih, političkih i ekonomskih preduvjeta za komunikacijske procese. Ipak, čini se da je taj aspekt prilično zapostavljen kada je riječ o empirijskim istraživanjima o uzorcima i razinama medijske pismenosti. Stoga kada se govori o medijskim korisnicima kao dionicima u upravljanju medijima, to zvuči nepoznato i nekako čudno: medijske politike i medijska regulacija uglavnom su kreirane za medijske korisnike i njihove interese – ili ponekad čak i protiv njihovih interesa – ali gotovo ih nikada ne kreiraju korisnici sami. Ovaj članak predlaže konceptualno pojašnjenje potencijalnih uloga publike te ih tumači u odnosu na konkretne instrumente koji bi mogli pomoći ojačati taj aspekt medijske pismenosti, a time i ulogu publika u upravljanju medijima.

Ključne riječi
uključenost publike; upravljanje medijima; medijska pismenost; građanstvo

Hrčak ID: 96365

URI
https://hrcak.srce.hr/96365

[engleski]

Posjeta: 2.757 *