Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Digitalne vještine: Kritičko razmatranje istraživanja i politika

Jos de Haan ; Nizozemski institut za društvena istraživanja/SCP i Sveučilište Erasmus u Rotterdamu, Rotterdam, Nizozemska
Nathalie Sonck ; Nizozemski institut za društvena istraživanja/SCP, Nizozemska


Puni tekst: engleski pdf 313 Kb

str. 125-137

preuzimanja: 895

citiraj


Sažetak

U ovom radu autori prikazuju istraživanja o digitalnim vještinama, rezultate tih istraživanja te primjenu rezultata istraživanja u stvaranju politike u posljednjih petnaest godina. Tijekom vremena promijenile su se teme rasprava o digitalnim vještinama. Sadašnja povezanost s medijskom pismenošću veže digitalne vještine sa širim temama koje se tiču građanstva te poziva na proširenu istraživačku agendu koja uključuje unapređenje vještina, znanja o medijskim sustavima i stavove prema medijima. To utječe i na politike koje se tiču obrazovanja, rada i socijalnog uključivanja. Autori razmatraju i do kojega stupnja istraživanja mogu pomoći u raspravama o tim politikama. Rasprava je organizirana u četiri dijela, pri čemu se prati kronologija razvitka istraživanja digitalnih vještina. Autori prvo prikazuju deskriptivno istraživanje digitalnih vještina u kontekstu digitalne podjele. Drugi i treći dio slijede teoretski zaokret u istraživačkoj agendi s fokusom na uzroke i posljedice razlika u posjedovanju digitalnih vještina. U četvrtom dijelu autori raspravljaju o suvremenom razvoju, odnosno o uključivanju digitalnih vještina u
šire područje istraživačke agende o medijskoj pismenosti.

Ključne riječi

digitalne vještine; politika; medijska pismenost; istraživačka agenda

Hrčak ID:

96387

URI

https://hrcak.srce.hr/96387

Datum izdavanja:

17.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.930 *