hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication

ISUŠENA KALJUŽA JANKA POLIĆA KAMOVA KAO SAMORODNI ROMAN

Sanja Tadić-Šokac ; Filozofski fakultet, Rijeka

Fulltext: croatian, pdf (123 KB) pages 7-19 downloads: 1.504* cite
APA 6th Edition
Tadić-Šokac, S. (2012). ISUŠENA KALJUŽA JANKA POLIĆA KAMOVA KAO SAMORODNI ROMAN. FLUMINENSIA, 24 (2), 7-19. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/96900
MLA 8th Edition
Tadić-Šokac, Sanja. "ISUŠENA KALJUŽA JANKA POLIĆA KAMOVA KAO SAMORODNI ROMAN." FLUMINENSIA, vol. 24, no. 2, 2012, pp. 7-19. https://hrcak.srce.hr/96900. Accessed 5 Jun. 2020.
Chicago 17th Edition
Tadić-Šokac, Sanja. "ISUŠENA KALJUŽA JANKA POLIĆA KAMOVA KAO SAMORODNI ROMAN." FLUMINENSIA 24, no. 2 (2012): 7-19. https://hrcak.srce.hr/96900
Harvard
Tadić-Šokac, S. (2012). 'ISUŠENA KALJUŽA JANKA POLIĆA KAMOVA KAO SAMORODNI ROMAN', FLUMINENSIA, 24(2), pp. 7-19. Available at: https://hrcak.srce.hr/96900 (Accessed 05 June 2020)
Vancouver
Tadić-Šokac S. ISUŠENA KALJUŽA JANKA POLIĆA KAMOVA KAO SAMORODNI ROMAN. FLUMINENSIA [Internet]. 2012 [cited 2020 June 05];24(2):7-19. Available from: https://hrcak.srce.hr/96900
IEEE
S. Tadić-Šokac, "ISUŠENA KALJUŽA JANKA POLIĆA KAMOVA KAO SAMORODNI ROMAN", FLUMINENSIA, vol.24, no. 2, pp. 7-19, 2012. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/96900. [Accessed: 05 June 2020]

Abstracts
U ovom se radu Isušena kaljuža Janka Polića Kamova motri kao metatekstualni roman koji strukturalno podriva konvencije književnog sustava, pa posredno i konvencije na kojima je utemeljena zbilja. Odlika je te proze uporaba konvencionalnih elemenata kojima se upućuje na njihovu neprimjerenost kriznom i opsesivnom doživljaju stanja društvene zbilje, te poigravanje s primaočevim očekivanjima.
U Isušenoj se kaljuži prikazuje razvoj pripovjedača do one točke u kojoj on preuzima pisanje romana koji ga obuhvaća, pa je u tom tzv. samorodnom romanu (selfbegetting novel) – termin preuzimam iz kritičkog sustava Patrizie Waugh – metatekstualnost ograničena što će se eksplicirati analizom oblika i načina aktualizacije metafikcije u romanesknom diskursu. U diskursu se romana Isušena kaljuža Janka Polića Kamova uočavaju i opisuju oblici dijegetske (diegetic selfconsciousness) i lingvističke (linguistic selfconsciousness) samosvijesti teksta - termine preuzimam iz kritičkog sustava Linde Hutcheon. Uočava se da su u romanu prisutni otvoreni oblici (overt forms) lingvističke i dijegetske samosvijesti (parodija, mise-en-abîme, ironija, alegorija), te aktualizirani oblik (covert forms) dijegetske samosvijesti.
Ako promatramo ukupnost metanarativne proze kao spektar s dva pola, onda je, nasuprot radikalnoj eksperimentalnoj prozi (aleatory writing), mjesto Isušene kaljuže na umjerenom polu metanarativnih oblika.

Keywords
Janko Polić Kamo; Isušena kaljuža; roman; samorodni roman; metatekstualnost

Hrčak ID: 96900

URI
https://hrcak.srce.hr/96900

[english]

Visits: 1.955 *