hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Odgovornost za zakašnjenje u prijevozu robe u sadašnjoj pomorskoj praksi i prema Rotterdamskim pravilima

Vesna Polić Foglar   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3610-113X ; Zuerich, Švicarska

Puni tekst: hrvatski, pdf (482 KB) str. 203-225 preuzimanja: 446* citiraj
APA 6th Edition
Polić Foglar, V. (2012). Odgovornost za zakašnjenje u prijevozu robe u sadašnjoj pomorskoj praksi i prema Rotterdamskim pravilima. Poredbeno pomorsko pravo, 51 (166), 203-225. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/97331
MLA 8th Edition
Polić Foglar, Vesna. "Odgovornost za zakašnjenje u prijevozu robe u sadašnjoj pomorskoj praksi i prema Rotterdamskim pravilima." Poredbeno pomorsko pravo, vol. 51, br. 166, 2012, str. 203-225. https://hrcak.srce.hr/97331. Citirano 15.10.2019.
Chicago 17th Edition
Polić Foglar, Vesna. "Odgovornost za zakašnjenje u prijevozu robe u sadašnjoj pomorskoj praksi i prema Rotterdamskim pravilima." Poredbeno pomorsko pravo 51, br. 166 (2012): 203-225. https://hrcak.srce.hr/97331
Harvard
Polić Foglar, V. (2012). 'Odgovornost za zakašnjenje u prijevozu robe u sadašnjoj pomorskoj praksi i prema Rotterdamskim pravilima', Poredbeno pomorsko pravo, 51(166), str. 203-225. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/97331 (Datum pristupa: 15.10.2019.)
Vancouver
Polić Foglar V. Odgovornost za zakašnjenje u prijevozu robe u sadašnjoj pomorskoj praksi i prema Rotterdamskim pravilima. Poredbeno pomorsko pravo [Internet]. 2012 [pristupljeno 15.10.2019.];51(166):203-225. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/97331
IEEE
V. Polić Foglar, "Odgovornost za zakašnjenje u prijevozu robe u sadašnjoj pomorskoj praksi i prema Rotterdamskim pravilima", Poredbeno pomorsko pravo, vol.51, br. 166, str. 203-225, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/97331. [Citirano: 15.10.2019.]

Sažetak
Iako je vrijeme sve važniji faktor i u međunarodnom pomorskom prijevozu robe, odgovornost za zakašnjenje u ovoj grani transporta do sada nije bila regulirana na odgovarajući način. Usprkos nekim suprotnim mišljenjima, Haaška i Haaško-Visbyjska pravila ne odnose se na odgovornost vozara za zakašnjenje u prijevozu robe. Nacionalni
zakoni i klauzule u teretnicama u tom su pogledu vrlo raznoliki. Ova će materija biti jasnije uređena kad na snagu stupe Rotterdamska pravila jer ona ovu vrstu odgovornosti detaljno opisuju i reguliraju. Prema tim Pravilima do zakašnjenja može doći samo kad je vrijeme prijevoza bilo dogovoreno. Taj dogovor međutim ne mora biti izričit. Prijevoznik odgovara na temelju pretpostavljene krivnje, a iz točno opisanih razloga on se te odgovornosti može osloboditi. Kod reguliranja pitanja zakašnjenja u prijevozu robe i odgovornosti za njega između odredaba Pomorskog zakonika i Rotterdamskih
pravila postoji dosta podudarnost, ali i nekoliko razlika, na primjer u visini ograničenja te odgovornosti. Prema Pravilima ograničenje je dvije i pol vozarine za zakašnjelu robu. Prema Zakoniku pak visina prijevoznikove odgovornosti za zakašnjenje jednaka je onoj za štete na robi i iznosi 666,67 Posebnih prava vučenja po koletu ili jedinici
odnosno 2 Posebna prava vučenja po kilogramu zakašnjelog tereta. Odgovornost za zakašnjenje uvijek je dispozitivna, dakle stranke je mogu isključiti ali i pooštriti. Kad Rotterdamska pravila stupe na snagu, u području odgovornosti prijevoznika za zakašnjenje neće biti potrebno unositi nikakve izmjene u Pomorski zakonik.

Ključne riječi
Rotterdamska pravila; zakašnjenje u prijevozu robe; vrste šteta iz zakašnjenja; odgovornost prijevoznika za zakašnjenje; Pomorski zakonik RH

Hrčak ID: 97331

URI
https://hrcak.srce.hr/97331

[engleski]

Posjeta: 785 *