hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

RECEPCIJA SOVJETSKOGA TEATRA U RIJEČKOJ KAZALIŠNOJ POVIJESTI

Iva Rosanda Žigo ; Filozofski fakultetr Sveučilišta u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (221 KB) str. 445-462 preuzimanja: 391* citiraj
APA 6th Edition
Žigo, I.R. (2012). RECEPCIJA SOVJETSKOGA TEATRA U RIJEČKOJ KAZALIŠNOJ POVIJESTI. Croatica et Slavica Iadertina, 8/2 (8.), 445-462. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/98692
MLA 8th Edition
Žigo, Iva Rosanda. "RECEPCIJA SOVJETSKOGA TEATRA U RIJEČKOJ KAZALIŠNOJ POVIJESTI." Croatica et Slavica Iadertina, vol. 8/2, br. 8., 2012, str. 445-462. https://hrcak.srce.hr/98692. Citirano 12.12.2019.
Chicago 17th Edition
Žigo, Iva Rosanda. "RECEPCIJA SOVJETSKOGA TEATRA U RIJEČKOJ KAZALIŠNOJ POVIJESTI." Croatica et Slavica Iadertina 8/2, br. 8. (2012): 445-462. https://hrcak.srce.hr/98692
Harvard
Žigo, I.R. (2012). 'RECEPCIJA SOVJETSKOGA TEATRA U RIJEČKOJ KAZALIŠNOJ POVIJESTI', Croatica et Slavica Iadertina, 8/2(8.), str. 445-462. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/98692 (Datum pristupa: 12.12.2019.)
Vancouver
Žigo IR. RECEPCIJA SOVJETSKOGA TEATRA U RIJEČKOJ KAZALIŠNOJ POVIJESTI. Croatica et Slavica Iadertina [Internet]. 2012 [pristupljeno 12.12.2019.];8/2(8.):445-462. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/98692
IEEE
I.R. Žigo, "RECEPCIJA SOVJETSKOGA TEATRA U RIJEČKOJ KAZALIŠNOJ POVIJESTI", Croatica et Slavica Iadertina, vol.8/2, br. 8., str. 445-462, 2012. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/98692. [Citirano: 12.12.2019.]

Sažetak
Prihvaćanje teorije i tehnike glume što ih je svojim Sistemom inaugurirao K. S. Stanislavski u poslijeratnoj se hrvatskoj kazališnoj umjetnosti poistovjećivalo s priklanjanjem i odobravanjem onih ideja koje je zastupala tada dominantna politička misao. Slučaj je to i riječkoga teatra pa je o isključivo estetskom utjecaju Stanislavskoga u razdoblju prevladavajuće socrealističke književne koncepcije (tijekom kojega je i sovjetski teatar predstavljao u nas jedinu ispravnu orijentaciju u promišljanju kazališnoga čina) gotovo nemoguće govoriti. Nasljedovanje je, doduše, tek ponekih segmenata što ih je u kontekstu psihološkoga realizma zagovarao ovaj ruski redatelj i glumac u povijesti riječkih kazališnih izvedbi ipak razvidno, i to nerijetko zapravo nakon 1952. godine. Iz toga ćemo se razloga, u drugom dijelu
ovoga rada, nešto više osvrnuti upravo na izvedbu dramatiziranoga Krležina romana Na rubu pameti premijerno prikazanoga u Rijeci 1965. godine.

Ključne riječi
M. Krleža; Na rubu pameti; povijest riječkoga kazališta; psihološki realizam; K. S. Stanislavski

Hrčak ID: 98692

URI
https://hrcak.srce.hr/98692

[engleski]

Posjeta: 549 *