Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

ODRAZ PERSPEKTIVE UČENJA U STRATEGIJAMA UPRAVLJANJA PONAŠANJEM TIJEKOM STOMATOLOŠKIH ZAHVATA KOD

Esber Caglar ; Department of Paediatric Dentistry, Dental School, Yeditepe University, Istanbul, Turkey
Ozgur Onder Kuscu ; Department of Paediatric Dentistry, Dental School, Yeditepe University, Istanbul, Turkey
Sermin Aytan Erdogan ; Private Practice, Istanbul, Turkey
Nuket Sandalli ; Department of Paediatric Dentistry, Dental School, Yeditepe University, Istanbul, Turkey



Sažetak

Mnoga djeca smatraju posjet dječjem stomatologu stresnim događajem. Djeca reagiraju na ono što im se događa u svakodnevnom životu. Ako se ta stvarnost prenosi u dječji zubarski stolac, posljedice u djetetovu ponašanju treba iskusiti kroz teorije učenja. Dvije glavne teme učenja u suvremenoj psihologiji su biheviorizam (klasično i operantno uvjetovanje) i teorija socijalnog učenja (bavi se opservacijskim oponašanjem). Prema ovim teorijama učenja, smatra se da su anksioznost i bol naučena ponašanja, pa ih je stoga moguće i zaboraviti. Cilj ovoga rada je promotriti narav teorija učenja u tome kako se djeca uče ponašati, uza znakovite prikaze slučajeva u sredini dječje stomatološke ordinacije. Na taj način, primjenom teorija učenja u svakodnevnoj praksi poboljšat će se naše razumijevanje i obrada naših malih bolesnika.

Ključne riječi

Deskriptori: PONAŠANJE; DJECA; DJEČJA STOMATOLOGIJA

Hrčak ID:

98777

URI

https://hrcak.srce.hr/98777

Datum izdavanja:

16.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.179 *