hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Polazišta proučavanju transformacijske uloge udžbenika

Rona Bušljeta ; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 55-73 preuzimanja: 37* citiraj
APA 6th Edition
Bušljeta, R. (2013). Polazišta proučavanju transformacijske uloge udžbenika. Školski vjesnik, 62 (1), 55-73. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/99758
MLA 8th Edition
Bušljeta, Rona. "Polazišta proučavanju transformacijske uloge udžbenika." Školski vjesnik, vol. 62, br. 1, 2013, str. 55-73. https://hrcak.srce.hr/99758. Citirano 16.10.2021.
Chicago 17th Edition
Bušljeta, Rona. "Polazišta proučavanju transformacijske uloge udžbenika." Školski vjesnik 62, br. 1 (2013): 55-73. https://hrcak.srce.hr/99758
Harvard
Bušljeta, R. (2013). 'Polazišta proučavanju transformacijske uloge udžbenika', Školski vjesnik, 62(1), str. 55-73. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/99758 (Datum pristupa: 16.10.2021.)
Vancouver
Bušljeta R. Polazišta proučavanju transformacijske uloge udžbenika. Školski vjesnik [Internet]. 2013 [pristupljeno 16.10.2021.];62(1):55-73. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/99758
IEEE
R. Bušljeta, "Polazišta proučavanju transformacijske uloge udžbenika", Školski vjesnik, vol.62, br. 1, str. 55-73, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/99758. [Citirano: 16.10.2021.]

Sažetak
Neupitna je važnost i utjecaj sadržaja koji prezentiraju udžbenici. Ipak, uzme li se u obzir činjenicu da je udžbenik i dalje osnovno sredstvo u institucionaliziranom procesu odgoja i obrazovanja, odnosno temelj procesa poučavanja i učenja, onda se isti ne bi smio promatrati isključivo kao sredstvo transmisije propisanih informacija, već bi se primarno naglasak trebao staviti na njegovu transformacijsku ulogu koja se temelji na koncipiranju i uređenju udžbenika u skladu sa znanstvenim dostignućima vezanim uz procese poučavanja i učenja u svrhu ispunjavanja ciljeva odgoja i obrazovanja. Transformacijska uloga udžbenika, odnosno njegova didaktičko-metodička koncepcija, predstavlja vrlo složen fenomen koji upućuje na aktualnu odgojnu-obrazovnu politiku države, odnosno znanstvene dosege pedagogije, didaktike, metodike pa i psihologije te ujedno određuje način učenikove recepcije, razumijevanja, memoriranja, komunikacije, motivacije i samoučenja, kao što utječe i na logiku, organiziranje i strukturiranje procesa poučavanja. S obzirom na to da je u Hrvatskoj proces standardizacije didaktičkometodičke koncepcije udžbenika započeo tek 2003. donošenjem prvog Udžbeničkog standarda, u ovome se radu kritički analizira njegov dio koji se odnosi na didaktičkometodičke standarde i zahtjeve te se uz pomoć znanstvene literature iznose konkretni prijedlozi za njihovo nadopunjavanje.

Ključne riječi
didaktičko-metodički instrumentarij; didaktičko-metodička koncepcija; didaktičko-metodički kriteriji; udžbenik; Udžbenički standard

Hrčak ID: 99758

URI
https://hrcak.srce.hr/99758

[engleski] [talijanski]

Posjeta: 443 *