hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Zavičajni govor i dramska igra

Ivica Vigato ; Sveučilište u Zadru, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Teodora Vigato ; Sveučilište u Zadru, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja

Puni tekst: hrvatski, pdf (1021 KB) str. 85-100 preuzimanja: 93* citiraj
APA 6th Edition
Vigato, I. i Vigato, T. (2013). Zavičajni govor i dramska igra. Školski vjesnik, 62 (1), 85-100. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/99761
MLA 8th Edition
Vigato, Ivica i Teodora Vigato. "Zavičajni govor i dramska igra." Školski vjesnik, vol. 62, br. 1, 2013, str. 85-100. https://hrcak.srce.hr/99761. Citirano 25.10.2021.
Chicago 17th Edition
Vigato, Ivica i Teodora Vigato. "Zavičajni govor i dramska igra." Školski vjesnik 62, br. 1 (2013): 85-100. https://hrcak.srce.hr/99761
Harvard
Vigato, I., i Vigato, T. (2013). 'Zavičajni govor i dramska igra', Školski vjesnik, 62(1), str. 85-100. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/99761 (Datum pristupa: 25.10.2021.)
Vancouver
Vigato I, Vigato T. Zavičajni govor i dramska igra. Školski vjesnik [Internet]. 2013 [pristupljeno 25.10.2021.];62(1):85-100. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/99761
IEEE
I. Vigato i T. Vigato, "Zavičajni govor i dramska igra", Školski vjesnik, vol.62, br. 1, str. 85-100, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/99761. [Citirano: 25.10.2021.]

Sažetak
Komunikacijska praksa pokazuje da dijete u najranijoj fazi jezičnoga učenja pozna samo govor sredine koja ga okružuje, ali polaskom u obrazovne ustanove postaje višejezična osoba. Upravo zato autori smatraju kako bi, rukovodeći se načelima primjerenosti, postupnosti i zavičajnosti, zavičajni govor trebao biti polazište za planiranje i realiziranje jezičnih sadržaja u nastavi početnoga čitanja i pisanja. Spontano dječje izražavanje na zavičajnom idiomu najbolje se može uočiti slušajući djecu kada se nesmetano igraju. Zbog toga su autori organizirali dramske igre s predškolskom i školskom djecom u Ninu kako bi zabilježili njihov zavičajni govor na svim jezičnim razinama. U pozitivnoj radnoj atmosferi, koja se stvarala postupno, učenici su preuzimali zadane ili odabrane uloge pričajući priče o svakodnevnici. Voditelji su najprije ustvrdili cilj istraživanja, a potom odredili sredstva, postupke i oblike scenskih igara. Dobivene rezultate usporedili su s dosadašnjim dijalektološkim istraživanjima ninskoga mjesnog govora.

Ključne riječi
dramska igra; spontano dječje izražavanje; ninski mjesni govor; planiranje u nastavi

Hrčak ID: 99761

URI
https://hrcak.srce.hr/99761

[engleski] [talijanski]

Posjeta: 828 *