hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication

Međuzavisnost dostupnosti, gospodarstva i revitalizacije hrvatskih otoka

Zoran Stiperski ; Geografski odsjek, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb, Hrvatska
Adolf Malić ; Fakultet prometnih znanosti, Zagreb, Hrvatska
Dražen Kovačević ; Fakultet prometnih znanosti, Zagreb, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (1 MB) pages 153-168 downloads: 724* cite
APA 6th Edition
Stiperski, Z., Malić, A. & Kovačević, D. (2001). Međuzavisnost dostupnosti, gospodarstva i revitalizacije hrvatskih otoka. Sociologija i prostor, 39 (1/4 (151/154)), 153-168. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/100345
MLA 8th Edition
Stiperski, Zoran, et al. "Međuzavisnost dostupnosti, gospodarstva i revitalizacije hrvatskih otoka." Sociologija i prostor, vol. 39, no. 1/4 (151/154), 2001, pp. 153-168. https://hrcak.srce.hr/100345. Accessed 22 Oct. 2021.
Chicago 17th Edition
Stiperski, Zoran, Adolf Malić and Dražen Kovačević. "Međuzavisnost dostupnosti, gospodarstva i revitalizacije hrvatskih otoka." Sociologija i prostor 39, no. 1/4 (151/154) (2001): 153-168. https://hrcak.srce.hr/100345
Harvard
Stiperski, Z., Malić, A., and Kovačević, D. (2001). 'Međuzavisnost dostupnosti, gospodarstva i revitalizacije hrvatskih otoka', Sociologija i prostor, 39(1/4 (151/154)), pp. 153-168. Available at: https://hrcak.srce.hr/100345 (Accessed 22 October 2021)
Vancouver
Stiperski Z, Malić A, Kovačević D. Međuzavisnost dostupnosti, gospodarstva i revitalizacije hrvatskih otoka. Sociologija i prostor [Internet]. 2001 [cited 2021 October 22];39(1/4 (151/154)):153-168. Available from: https://hrcak.srce.hr/100345
IEEE
Z. Stiperski, A. Malić and D. Kovačević, "Međuzavisnost dostupnosti, gospodarstva i revitalizacije hrvatskih otoka", Sociologija i prostor, vol.39, no. 1/4 (151/154), pp. 153-168, 2001. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/100345. [Accessed: 22 October 2021]

Abstracts
Autori u radu potvrđuju zakonitost prema kojoj previše starog stanovništva
u populaciji usporava gospodarski razvoj, a kada prijeđe polovicu stanovništva
područje ili mjesto počinje odumirati. Koristeći porast stanovništva kao pokazatelj
revitalizacije oni su pokazali da je taj indikator intenziteta socijalne gustoće i
dinamike u korelaciji s gospodarskom razvijenošću i prometnom dostupnošću
hrvatskih otoka (stariji od 60 godina u prosjeku č ine jednu četvrt inu njihovog stanovništva).
U razdoblju između 1981. i 1991. godine samo su rijetka naselja na rijetkim
otocima imala porast broja stanovnika, a porast populacije za 500 i više stanovnika
otok Krk (naselja Krk, Njivice i Omišalj), otok Lošinj (naselje Mali Lošinj, najveće
na hrvatskim otocima), otok Čiovo, otok i naselje Krapanj, otok Rab (naselje
Rab s predgrađima ), te naselja Supetar (na otoku Braću) i Hvar na istoimenom otoku.
Analiza pokazuje da proces revitalizacije prvenstveno ovisi o razvijenosti gospodarstva
i prometnoj dostupnosti otoka. Od 40 turistički najrazvijenijih naselja na
hrvatskim otocima 21 se nalazi na navedenim kvarnerskim otocima, na kojima je i
sjedište pet od ukupno osam tvrtki na otocima s liste 500 najvećih hrvatskih tvrtki,
Strategija prostornog uređenja Republike Hrvatske iz 1997. godine među sedam
razvojnih središta na hrvatskim otocima uvrstila je Krk, Mali Lošinj, Rab, Hvar i Supetar,
a sva su na otocima-poluotocima ili velikim prometno dostupnim otocima.
Većina ostalih naselja zahvaćena je smanjivanjem stanovništva, odnosno nestajanjem
- u bliskoj budućnosti vjerojatno će izumrijeti 25% otočnih naselja.

Keywords
gospodarstvo; prometna povezanost; revitalizacija; stanovništvo; hrvatski otoci

Hrčak ID: 100345

URI
https://hrcak.srce.hr/100345

[english]

Visits: 1.219 *