hrcak mascot   Srce   HID

Psihologijske teme, Vol.22 No.1 Travanj 2013.

Izvorni znanstveni članak

Motivacijska uvjerenja i strategije samoregulacije u kontekstu modela samoreguliranoga učenja

Amela Mujagić ; Pedagoški fakultet Univerziteta u Bihaću, Bosna i Hercegovina
Vesna Buško ; Odsjek za psihologiju Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, PDF (277 KB) str. 93-115 preuzimanja: 1.362* citiraj
APA 6th Edition
Mujagić, A. i Buško, V. (2013). Motivacijska uvjerenja i strategije samoregulacije u kontekstu modela samoreguliranoga učenja. Psihologijske teme, 22 (1), 93-115. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/100706
MLA 8th Edition
Mujagić, Amela i Vesna Buško. "Motivacijska uvjerenja i strategije samoregulacije u kontekstu modela samoreguliranoga učenja." Psihologijske teme, vol. 22, br. 1, 2013, str. 93-115. https://hrcak.srce.hr/100706. Citirano 22.08.2018.
Chicago 17th Edition
Mujagić, Amela i Vesna Buško. "Motivacijska uvjerenja i strategije samoregulacije u kontekstu modela samoreguliranoga učenja." Psihologijske teme 22, br. 1 (2013): 93-115. https://hrcak.srce.hr/100706
Harvard
Mujagić, A., i Buško, V. (2013). 'Motivacijska uvjerenja i strategije samoregulacije u kontekstu modela samoreguliranoga učenja', Psihologijske teme, 22(1), str. 93-115. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/100706 (Datum pristupa: 22.08.2018.)
Vancouver
Mujagić A, Buško V. Motivacijska uvjerenja i strategije samoregulacije u kontekstu modela samoreguliranoga učenja. Psihologijske teme [Internet]. 30.04.2013. [pristupljeno 22.08.2018.];22(1):93-115. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/100706
IEEE
A. Mujagić i V. Buško, "Motivacijska uvjerenja i strategije samoregulacije u kontekstu modela samoreguliranoga učenja", Psihologijske teme, vol.22, br. 1, str. 93-115, Kolovoz 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/100706. [Citirano: 22.08.2018.]

Sažetak
U okviru se sociokognitivnih modela samoreguliranog učenja kapacitet pojedinca da održi ili pojača svoju želju za radom na akademskim zadacima i učenjem smatra važnim za razumijevanje procesa i ishoda učenja jer se motivacija za učenje može vremenom mijenjati. Ovo se istraživanje bavi provjerom pretpostavki o prirodi odnosa između pojedinih oblika motivacije za učenje i strategija samoregulacije motivacije, a koje se odnose na pitanja linearnosti odnosa i međusobne kongruentnosti ovih konstrukata. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku studenata (N=249) grupnom primjenom upitnika za mjerenje motivacije za učenje, odnosno motivacijskih uvjerenja (intrinzična ciljna orijentacija, ekstrinzična ciljna orijentacija, samoefikasnost za učenje i izvedbu i percepcija vrijednosti zadatka) i strategija samoregulacije motivacije (samouvjetovanje, pojačavanje interesa, pojačavanje samoefikasnosti, podsjećanje na ciljeve, samonagovaranje na savladavanje i samonagovaranje na izvedbu). Dobiveni rezultati uglavnom ne podržavaju pretpostavku o nelinearnom odnosu ispitanih oblika motivacije za učenje i učestalosti korištenja strategija samoregulacije motivacije, dok ispitivanje kongruentnosti nije omogućilo donošenje jednoznačnih zaključaka. Rezultati su interpretirani u skladu s alternativnim razmatranjima pretpostavljenih odnosa.

Ključne riječi
samoregulacija učenja; motivacija za učenje; strategije samoregulacije motivacije

Hrčak ID: 100706

URI
https://hrcak.srce.hr/100706

Posjeta: 2.409 *