Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Evaluacija socio-ekonomskog statusa eugnatih i disgnatih ispitanika osnovnoškolskog uzrasta

Jadranka Štefanac-Papić ; Zavod za ortodonciju Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 8.800 Kb

str. 231-237

preuzimanja: 419

citiraj


Sažetak

Ovim istraživanjem želi se verificirati socijalno-ekonomski status kod dvije ortodontske grupe ispitanika te ustanoviti razlike, sličnosti i specifičnosti. Uzorak se sastoji od 640 ispitanika osnovnoškolskog uzrasta, od toga 320 eugnatih (E) i 320 disgnatih (D) s ortodontskom anomalijom preranog gubitka zubi ili sekundarnom kompresijom. Ispitanici su svrstani s obzirom na spol, ortodontski status (E, D) i
dob (7—14 godina) u skupine od po 20 djece. Za određivanje socijalno-ekonomskog statusa uzimalo se zanimanje i stručna sprema
roditelja ispitanika (visoka ili srednja stručna sprema te zanat). Rezultati su prikazani u tablicama i statistički su obrađeni. Kod roditelja eugnatih ispitanika ukupno prevalira visoka i viša sprema
u odnosu na roditelje disgnatih ispitanika, te omjer iznosi 54,3% : 44,6%. Razlika je statistički signifikantna na razini od 0,05 (x2 =
6,04, df = 2). Kod roditelja disgnatih ispitanika ukupno prevalira niža stručna sprema u odnosu na roditelje eugnatih ispitanika (2 0 ,6 % : 16,5%). Rezultati pokazuju da se općenito viši stupanj edukacije roditelja pozitivnije reflektira na dento-oralni status djeteta, kao moguća posljedica adekvatnije suradnje u redukciji faktora vanjske
okoline koji uglavnom uzrokuju ortodontsku anomaliju preranog gubitka zubi ili sekundarnu kompresiju.

Ključne riječi

socijalno-ekonomski status; eugnati; disgnati

Hrčak ID:

100807

URI

https://hrcak.srce.hr/100807

Datum izdavanja:

15.12.1991.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 940 *